کاهش نامحسوس قیمت جهانی طلا

۷فروردین ۱۳،

کاهش نامحسوس قیمت جهانی طلا | چاپ |
چهارشنبه ۰۷ فروردین ساعت ۱۲:۲۴

بینا- در حالی که نگرانی ها نسبت به سلامت اقتصاد منطقه یورو پس از کمک مالی به قبرس ادامه دارد انتشار یافتن اطلاعات مثبت اقتصادی از آمریکا سبب شده است قیمت جهانی طلا امروز در محدوده باریکی مبادله شود.
به گزارش رویترز، طی چند ماه اخیر انتشار یافتن اطلاعات مثبت اقتصادی از آمریکا سبب کناره گیری سرمایه گذاران از بازار طلا و روی آوردن این اشخاص به خرید سهام شده است.
بر اساس این گزارش، “دومینیک اشنایدر” تحلیلگر موسسه مالی یو بی اس در سنگاپور با اشاره به اینکه سرمایه گذاران ذخایر طلای خود را برای مدت بسیاری حفظ نخواهند کرد اظهار داشت: به احتمال بسیار قیمت جهانی طلا تا ماههای آتی در حالت تثبیت باقی خواهد ماند.
این گزارش می افزاید، این تحلیلگر اقتصادی در ادامه افزود: با ورود به نیمه دوم سال ۲۰۲۴میلادی و بهبود اقتصاد آمریکا قیمت جهانی طلا تحت فشار قرار خواهد گرفت.
کارشناسان اقتصادی نیز اعلام کردند برای مدت کوتاهی نگرانی ها نسبت به ثبات اقتصادی منطقه یورو پس از اعطای بسته مالی به قبرس بهای اونس جهانی طلا را تحت فشار قرار خواهد داد.
قیمت جهانی طلا امروز با تغییر اندکی در محدوده ۱۵۹۸ دلار و ۱۶ سنت و هر اونس طلای آمریکا نیز در سطح ۱۵۹۷ دلار و ۴۰ سنت داد و ستد شده است.
لازم به ذکر است که بانک مریل لینچ آمریکا برای دومین بار پیش بینی خود از قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۲۴ میلادی را از سطح ۱۶۸۰ به ۱۶۷۰ دلار کاهش داده است.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.