کاهش هزینه‌های جابه‌جایی با افزایش بلند مرتبه‌سازی در کلانشهرها

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/بازرس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن معتقد است: افزایش انبوه‌سازی‌ها و حرکت به سمت بلندمرتبه‌سازی‌ هزینه‌های جابه‌جایی را کاهش می‌دهند.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) محمدمهدی مافی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه بلند مرتبه‌سازی در کلانشهرها دارای مزایا و معایبی است، اظهار کرد: بلند مرتبه سازی به دو بخش حرفه ساخت و ساز و موضوعات داخل حرفه‌ای و دیگری به عوامل تاثیرگذار در این بخش مربوط می‌شود.

به گفته وی،‌ با افزایش نقدینگی در بخش مسکن در کشور می‌توان ساخت و سازها را به ارتفاع برد به گونه‌ای که به جای ساخت و ساز افقی، ساختمان‌سازی‌ها به شکل عمودی گسترش یابند و در کنار آن‌ها خدمات شهری با کیفیت‌تری ارائه شود.

مافی معتقد است: هزینه‌های نگهداری و کنترلی در بلندمرتبه‌سازی‌ها بهتر کنترل می‌شود و به نظر نمی‌رسد انبوه‌سازی‌ها و بلند مرتبه سازی‌ها سبب افزایش جمعیت شهرها شوند.

بازرس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن افزود: اگر هدف از بلند مرتبه سازی‌ها و افزایش ساخت و سازها خانه‌دارشدن مردم باشد، این امر اتفاق مثبتی است اما اگر منجر به مهاجرت به شهرهای بزرگ شود باید اقدامات کنترلی بر این طرح اجرا شود.

وی با اشاره به مناطقی از شهر تهران که در حال ساخت و سازهای بسیاری می باشند، گفت: این ساخت و سازها چندان به افزایش مهاجرتها منجر نمی‌شود بلکه می‌تواند متقاضیان را از مراکز شهرها به سمت این واحدهای مسکونی ببرد.

مافی تاثیر اشخاص بالادستی بر کنترل این نوع ساخت و سازها را مناسب دانست و افزود: طرح‌هایی همچون طرح آمایش سرزمین به طور جدی کنترل نمی‌شود و بهتر است با توجه به جمعیت شهره تهران و شهرهای بزرگ این طرح‌ها نیز جدی تر گرفته شوند.

وی یادآور شد: مشکلات و آسیب‌های اجتماعی تحت تاثیر نبود کنترل و نظارت رخ می‌دهد.

بازرس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن اظهار کرد: بهتر است برای کنترل جمعیت شهرهای بزرگ انگیزه مهاجرت کاسته شود و در کنار آن نیز امکانات شهرهای دیگر کشور افزایش یابد.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.