کاهش هزینه‌های سفر به عتبات ضروری است

۱۰م دیماه ،

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر کاهش هزینه‌های سفر به عتبات عالیات تاکید کرد و گفت: هر قدر هزینه های سفر گران تر شود، اشخاص از سفر معنوی به عتبات محروم می شوند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج؛ حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در همایش روحانیان عمره و عتبات افزود: باید تلاش کنیم هزینه های سفر به عتبات عالیات کاهش پیدا کند تا بتوانیم فرصت بیشتری برای سفر مردم ایجاد کنیم.
وی بر لزوم کاهش هزینه های سفر به عتبات عالیات تاکید و اضافه کرد: هدف این است که به مرزی برسیم که زائر بتواند به قیمت مناسب تری به این سفر معنوی مشرف شود و با ایجاد تسهیلات لازم توسعه زیارت تحقق یابد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت؛ به بی اعتنایی بعضی کاروان های آزاد به امور معنوی و امنیتی زائران اشاره کرد و گفت: عده ای فقط به فکر سود می باشند و پس از بردن زائر به عتبات آنان را رها یا در کمترین حد به آنان خدمات دهی می کنند و زائران را با خاطراتی تلخ به کشور باز می گردانند.
وی تصریح کرد: سفر هر چه راحت تر و بهتر زائران ایرانی به عراق آرزوی ماست اما با وجود شرایطی که بر عراق حکمفرماست سفرهای انفرادی به صلاح نیست و خطرات فراوانی را متوجه زائران خواهد کرد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر این که شکستن تمرکز اعزام زائران به عتبات به ویژه در اوضاع کنونی به مصلحت نیست؛ گفت: عده ای تمرکز زدایی در حوزه اعزام زائر به عتبات را مطرح می کنند، بدون این که به عواقب این کار فکر کنند.
حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی عسکر؛ نظارت و تمرکز بر اعزام زائران را یکی از مهم ترین کارهای مجموعه حج و زیارت بیان کرد و افزود: باید خدمات دهی به زائر را افزایش دهیم و از نظر قیمت هم کاری کنیم که قیمت کاهش پیدا کند تا قشرهای مختلف بتوانند از این سفر معنوی به خوبی استفاده کنند.
وی بر ضرورت استفاده بهینه از شرایط و بسترهای موجود برای ارتقای آگاهی زائران و همچنین وحدت دنیای اسلام تاکید و اضافه کرد: هدف ما از زیارت، تحول روحی و اخلاقی زائران و اصلاح جامعه است و اگر بنا باشد که نظارتی در این خصوص نباشد؛ سفر به عتبات دیگر آن اثرات معنوی که باید داشته باشد از دست خواهد داد.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.