کاهش هزینه پهنای باند با راه اندازی مرکز تبادل ترافیک دیتا

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

مرکز بین المللی تبادل ترافیک کشور فردا شنبه نهم شهریورماه در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح می‌شود که راه اندازی این مرکز می تواند کاهش هزینه پهنای باند اینترنت را برای ارائه دهندگان خدمات به همراه داشته باشد.
 
مراکز تبادل ترافیک اینترنتی، زیرساخت های فیزیکی می باشند که از طریق آنها ارائه دهندگان خدمات اینترنتی می توانند به راحتی ترافیک اینترنت را میان شبکه های خود مبادله کرده و از این طریق ضمن ارتقای کیفیت سرویس های مختلف، سبب کاهش هزینه ها و مدیریت هرچه بهتر توزیع محتوای داخلی شوند.
 
راه اندازی مرکز بین المللی تبادل ترافیک دیتای کشور (IXP) که پیش از این توسط مرکز ملی فضای مجازی به شرکت ارتباطات زیرساخت محول شده بود اولین پروژه بزرگ ارتباطی خواهد بود که با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم کلید می خورد.
 
مقررات راه‌اندازی IXP در کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی تصویب و اسفندماه سال قبل به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغ شد تا ظرف مدت یک ماه نسبت به راه‌اندازی اولین نقطه در تهران اقدام کنند.
 
براساس این مصوبه پس از تهران، نقاط تبادل ترافیک در بعضی استان‌های مهم کشور نیز راه‌اندازی خواهد شد.
 
راه‌اندازی نقاط تبادل ترافیک دیتا سبب می‌شود ترافیک داخلی از گیت‌وی ارتباطات بین‌الملل منفک شود و این بهترین روش برای کاهش هزینه پهنای باند اینترنت خواهد بود.
 
این مرکز در مجتمع مخابراتی انقلاب اسلامی شرکت ارتباطات زیرساخت افتتاح می گردد.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.