کاهش واردات طلای هند به ۵۵۰ تن

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

رئیس یک گروه تجاری هندی اعلام نمود که واردات طلای این کشور که ممکن است تا ۴۵ درصد در سال جاری افت کند، به ۵۵۰ تن در سال ۲۰۲۴ کاهش پیدا می نماید.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هند با ۹۶۷ تن واردات طلا در سال ۲۰۱۱، به عنوان بزرگ‌ترین خریدار طلا پیش از چین قرار گرفت اما میزان واردات این کشور به سبب افزایش تعرفه، بیش از ۵۶ درصد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی کاهش داشت. مجموع واردات طلا در نیمه اول سال جاری ۲۰ درصد کاهش داشت.

موهیت کامبوج، رئیس انجمن طلای بمبئی، در گفت‌وگو با رویترز اظهار داشت که تقاضا برای سال آینده احتمالا حدود ۵۵۰ تن خواهد بود و در صورت افزایش تعرفه گمرکی کاهش بیشتری می یابد. وی در ادامه افزود: واردات سال جاری ممکن است به میزان ۴۲ تا ۴۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۱ کاهش داشته باشد و به حدود ۵۳۲ تن برسد.

تعرفه واردات به همراه قیمت‌های جهانی بالا و کاهش ارزش روپیه که سبب گران‌تر شدن طلای داخلی شده، هندی‌ها را به بازیافت جواهرات قدیمی واداشته و سبب افت واردات شده که پیش از این، عمده تقاضا را تامین می نمود.

دولت هند به منظور کنترل کسری حساب جاری و تشویق بازگرداندن نقدینگی از طلا به سمت اقتصاد، خواهان محدود نمودن واردات طلا به ۳۸ میلیارد دلار در سال مالی جاری از ۵۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ – ۲۰۱۱ است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.