کاهش پسماند از اهداف کلانشهر اصفهان در سال ۹۵ است

 به گزارش ایمنا، دکتر سید محمد سقاییان نژاد در همایش بین المللی بازیافت و استفاده از مواد آلی که در دانشگاه خوراسگان برگزار شد با اشاره به هفته زمین پاک، بیان داشت: عدم رعایت مباحث زیست محیطی در تمام جهان، مشکلات عدیده ای را برای جوامع بشری ایجاد کرده است به گونه ای که تمام متخصصان برای رفع ایت معضلات تلاش می کند.
وی با بیان اینکه توجه به مسائل زیست محیطی به ویژه بازیافت مواد نقش موثری در ارتقای سلامت جامعه دارد، افزود: آموزش شهروندی در مسائل بازیافت می تواند نقش موثری ایفا کند.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه تمام متخصصان جهان به دنبال راهکاری برای ارتقای دانش بشری در این زمینه هستند، اظهار داشت: این کار با ایجاد نشاط شهروندان محقق خواهد شد.
وی داشتن برنامه استراتژیک در بازیافت و استفاده از مواد آلی در کشاورزی را موثر توصیف کرد و تصریح کرد: برگزاری چنین همایشی می تواند راهکارهای مفیدی را برای آینده بشریت ارائه دهد.
شهردار اصفهان با اشاره به تعدادی از سوره های قرآنی، بیان داشت: در آیات قرآن و تعدادی از سوره های این مصحف شریف به مباحث طبیعی و طبیعت توجه زیادی شده است و این مبین توجه بیشتر بشریت در این زمینه است.
وی میزان شهرنشینی در کلان شهر را بیش از ۸۰ درصد عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۳۰ این میزان به بیش از ۸۲% افزایش خواهد یافت و این در حالی است که عدم توجه به این بازیافت مشکلات فراوانی را برای ما ایجاد می کند.

اخبار اخبار علمی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.