کاهش کلسیم خون منجر به نارسایی عضلات کودکان می شود

از آنجا که تغذیه مناسب انرژی کافی را جهت فعالیت های ورزشی کودک تامین می کند باید غذای کودکان دارای تنوع کافی از نظر ترکیبات مختلف باشد.

اعظم گراوندی کارشناس آموزش بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمانممتازنیوز، افزود: ورزش دارای کارکردهای گوناگونی از جمله بهداشتی، زیستی، تربیتی، تفریحی و سرگرمی دارد.
 
وی گفت: یک برنامه غذایی خوب طراحی شده که نیازهای مصرفی انرژی را تامین کند و زمان مصرف مواد مغذی را با برنامه های تمرینی ورزشکار منطبق سازد می تواند به طور موثری بهبودی در عملکرد ورزشکار ایجاد کند.
 
گراوندی تصریح کرد: اگر کودکان تغذیه مناسبی داشته باشند انرژی کافی را جهت فعالیت های ورزشی دریافت می کنند.
این کارشناس آموزش بهداشت تصریح کرد: اولین ترکیبات بهینه سازنده تمرینات ورزشی و عملکرد یک ورزشکار با ابزار تغذیه ایجاد اطمینان از تامین انرژی و کالری کافی برای متعادل کردن نیازهای بدن کودک است . پروتئین یک منبع فقیر انرژی و تنها تامین کننده ۵ درصد انرژی در طول ورزش است.
 
وی ادامه داد: چربی یک منبع انرژی بسیار مهم به هنگام ورزش است مهم ترین حامی ارگو ژنتیک تغذیه ای برای ورزشکاران آب است کاهش کلسیم خون منجر به نارسایی عضلات می شود برای انجام فعالیت ورزش یا تولید هر گونه عملکرد هر ورزشکاری نیاز به انرژی برای شروع فعالیت، تداوم انجام و کاهش یا توقف آن را دارد.
 
وی خاطر نشان کرد: حرکت عضلانی محصول تبدیل انرژی بیوشیمایی به انرژی مکانیکی است از آن جا که غذاها دارای ترکیبات و مواد متفاوتی هستند باید سعی شود که غذای کودک دارای تنوع کافی از لحاظ ترکیبات مختلف باشد./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.