کاهش ۵ درصدی تعرفه بیمه شخص ثالث

۳۱فروردین۱۳،

کاهش ۵ درصدی تعرفه بیمه شخص ثالث

تعویض پلاک خودرو و کارت پایان خدمت

سخنگوی کمیسیون تلفیق از مصوبه این کمیسیون برای افزایش تعرفه تعویض پلاک خودرو، کارت پایان خدمت و صدور گذرنامه خبر داد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، جعفر قادری سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۲ کل کشور امروز شنبه در نشست خبری در خصوص آخرین بررسی‌های کمیسیون اظهار داشت: عصر روز چهارشنبه ما مباحث مالیاتی بودجه را به اتمام رساندیم و البته گزارشی هم در خصوص بعضی کدهای تغییر کرده در این رابطه پیش از این ارائه دادیم.

وی افزود: همچنین دو کد دیگر در خصوص مباحث مالیاتی وجود دارد که در کمیسیون تلفیق در خصوص آن بحث شد؛ یکی از این موارد مالیات بر فروش سیگار بود که در قانون این مالیات ۱۰درصد ذکر شده بود ولی دولت پنج درصد اعمال کرده بود که کمیسیون تلفیق این مورد را اصلاح کرد و قرار شد که طبق قانون یعنی همان ۱۰درصد اعمال شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: همچنین در مورد مالیات بر ارزش افزوده هم بررسی‌هایی انجام شد و مقرر شد که این مالیات از ۵ به ۶ درصد افزایش یابد و در نهایت کل درآمدهای مالیاتی از ۵۳ هزار میلیارد تومان به ۵۵ هزار و ۵۵۷ میلیارد تومان افزایش یافت؛ یعنی عملکرد دولت ۴۰ هزار میلیارد تومان و لایحه دولت ۵۳ هزار میلیارد تومان و نظر کمیسیون تلفیق هم در این رابطه ۵۵ هزار میلیارد تومان بود.

قادری با بیان اینکه کمیسیون تلفیق سایر موارد درآمدی را هم مورد بررسی قرار داد، اظهار داشت: موضوعی که بحث‌های فراوانی در خصوص آن مطرح شد و در بودجه سالهای قبل هم نبود و امسال مصوب شد این بود که ۶۰۰ میلیارد تومان برای حق انتفاع پروانه بهره‌برداری از معادن در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق قرار شد که تعرفه تعویض سند مالکیت هرگز از ۲۰ به ۳۰ هزار تومان ، تعرفه صدور و تمدید خرج گذرنامه از ۶۰ به ۷۵ هزار تومان، تعویض و تبدیل کارت پایان خدمت معمولی به هوشمند از ۱۰ به ۱۲ هزار تومان، تعویض پلاک خودرو از ۳۵ به ۴۰ هزار تومان افزایش پیدا کند.

قادری گفت: همچنین اعضای کمیسیون تلفیق مصوب کردند که حق بیمه شخص ثالث ۵ درصد علاوه بر تخفیف‌های قبلی کاهش یابد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۲ کل کشور گفت: سرجمع میزان افزایش سایر درآمدها هنوز جمع‌بندی نشده چرا که بررسی این موارد در کمیسیون هنوز ادامه دارد.

شنبه ۳۱ فروردین   ۱۲:۱۷

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.