کاهش ۶ تا ۱۲ درجه ای دمای هوا در برخی مناطق کشور

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی امروز (۱۸ فروردین)، از کاهش ۶ تا ۱۲ درجه ای دمای هوا در برخی مناطق کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین داده های هواشناسی و خروجی مدل ها از امروز (۱۸ فروردین) سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می شود که به تناوب تا پایان هفته در کشور فعال خواهد بود.

وی ادامه داد: بر این اساس امروز در شمال غرب، غرب، نیمه غربی سواحل دریای خزر و در اواخر وقت در بخش های غربی دامنه های البرز مرکزی، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات بارش برف و در مناطق مستعد سبب بارش تگرگ می شود.

به گفته مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، فردا (۱۹ فروردین) با تقویت سامانه بارشی گستره این ناپایداری ها به تدریج کل نیمه شمالی و جنوب غرب کشور را فرا می گیرد و سبب بارش نسبتا شدید باران در سواحل غربی و مرکزی دریای خزر و دامنه های البرز مرکزی می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: طی روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه (۲۰ و ۲۱ و ۲۲ فروردین) این سامانه بارشی به تناوب در بیشتر مناطق کشور به جزء استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب استان های خراسان جنوبی و فارس ادامه می یابد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که سواحل دریای خزر از بعدازظهر امروز تا روز چهارشنبه (۱۸ تا ۲۰ فروردین) مواج خواهد بود، گفت: طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۱۹ و۲۰ فروردین) نیز به سبب نفوذ و استقرار هوای سرد در سواحل دریای خزر، دامنه های البرز، شمال غرب و شمال شرق کشور به طور میانگین دمای هوا بین ۶ تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۱۹ فروردین) ابری در بعضی ساعات بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق به تدریج افزایش باد و کاهش دما با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (۲۰ فروردین) ابری همراه با بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.