کاهش ۶ درصدی فوتی‌های کرونا در تهران/اثربخشی واکسن “پاستور” و “نورا” در کودکان

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران، وضعیت بیماری در استان تهران را تشریح کرد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی با اشاره به اینکه آمار کرونا در تهران نزولی شده است، گفت: برای اولین بار تعداد کل بستری ‌ها به زیر ۷۰۰۰ نفر تنزل یافت و تعداد مراجعین سرپایی به ۱۷ هزارنفر تنزل یافت و ۱۲۲۶ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته ترخیص شدند. تعداد موارد جدید بستری در تهران نیز ۱۲۰۰ نفر بوده است و خوشبختانه تعداد ترخیص در حال پیشی گرفتن از تعداد جدید بستری شدگان است. از تعداد جدید بستری شدگان ۱۸۳ نفر در icu بستری شدند که نشان می‌دهد تابلوی بالینی سوش پنجم در تهران روبه کاهش وخامت بیماری است. از نظر تعداد فوتی‌ها هم نسبت به هفته گذشته ۶درصد فوتی‌ها کاهش یافته است.

او در ادامه تاکید کرد: واکسن تولیدی انستیتو پاستور که در ۷ استان فاز سوم را پیش برد بخشی از مطالعات را بر گروه سنی کودکان انجام داد که حاکی از اثربخشی و ایمنی زایی آن در این گروه است.

وی افزود: خبرهای خوبی دوستانمان از دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله دادند که واکسن نورا در فازهای مقدماتی مطالعات بالینی اثربخشی و ایمنی خوبی بر کودکان بوده است. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی واکسن نورا و پاستور به سبد واکسیناسیون در گروه‌های متنوع اضافه شود.

زالی تاکید کرد: از طرفی واکسن‌های متعددی در دنیا مجوز ورود به گروه سنی کودکان را اخذ کردند از جمله سینوفارم که در سبد واکسیناسیون ما است و این واکسن در چین وارد فاز چهارم کلینیکال ترایال شده است و در مطالعه فاز چهارم اثربخشی واکسن بر دانش آموزان و کودکان بررسی شده است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.