کاهش ۱۰ درجه ای دما در شمال کشور طی ۲۴ ساعت آینده

۲۷م اسفند ،

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، عبدالرضا امیدوار شهری با بیان این مطلب افزود: براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، امشب با ورود یک سامانه بارشی از نوار غربی ، ابتدا در مناطقی از شمال غرب، غرب و به تدریج جنوب غرب کشور، افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده پیش بینی می گردد.

به گفته وی، این ناپایداری های جوی در روز دوشنبه با شدت بیشتر در این مناطق ادامه خواهد داشت و با حرکت شرق سوی خود نواحی مرکزی، دامنه های البرز و در روز سه شنبه شمال شرق و شرق را در بر خواهد گرفت.

امیدوار اظهار داشت: همچنین وقوع پدیده باد و گرد و خاک در دو روز آینده، در بعضی مناطق استان های غربی دور از انتظار نیست و امشب وزش باد گرم نسبتاً شدید در استان های اردبیل و سواحل جنوبی دریای خزر رخ خواهد داد و از اواخر وقت امروز با نفوذ هوای سرد به این مناطق، بارش باران در سواحل جنوبی دریای خزر آغاز خواهد شد و تا بعد از ظهر سه شنبه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه دریای خزر و خلیج فارس امشب و فردا مواج خواهند بود تصریح کرد: دوشنبه و سه شنبه کاهش دمایی حدود ۱۰ درجه سانتیگراد در استان های شمالی و حدود ۱۵ درجه در سواحل دریای خزر رخ خواهد داد. دوشنبه شب و سه شنبه در استان های تهران ، قم، البرز و سمنان وزش باد، نسبتا شدید خواهد بود.

وی افزود: فردا آسمان تهران نیمه ابری تا ابری و بارش پراکنده باران و وزش باد رخ خواهد دادو بیشینه دما با ۵ درجه کاهش نسبت به امروز برابر ۲۱ درجه سانتیگراد و کمینه دما با ۶ درجه کاهش معادل ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.