کاهش ۱۰۰ میلیارد تومانی اعتبار وام شهریه

۳۰اردیبهشت،

4-1002.jpg

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در لایحه دولت در سال جاری ۱۳۶ میلیارد تومان به اعتبار وام شهریه دانشجویان اختصاص یافته بود، گفت: در کمیسیون تلفیق ۱۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار کسر و به فعالیت‌های قرآنی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهندس کیوان مرادیان کوچک‌سرای امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه متاسفانه مطلع شدیم بر خلاف نظر کارشناسی دولت و حتی دغدغه بسیاری از نمایندگان مجلس به طور غیرمنتظره‌ای ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبار وام شهریه‌ دانشگاه‌ها که در لایحه سال ۹۲ دولت به مجلس ارائه شده بود، کاهش یافته است، تصریح کرد: این در حالی است که در لایحه بودجه ۹۲ دولت مبلغ ۱۳۶ میلیارد تومان به اعتبار وام شهریه اختصاص داده بود که ۱۰۰ میلیارد تومان آن در کمیسیون تلفیق کسر شده است.

وی اعتبار وام شهریه سال قبل را ۱۷۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این در حالی است که ۷۴ میلیارد تومان آن پرداخت نشد که در این میان صندوق برای ارائه وام شهریه به ۱۳۰ هزار دانشجو با مشکل مواجه می‌شود، اما با جابجایی منابع اجازه ندادیم که دانشجویان با مشکل مواجه شوند،با این حال این جابجایی‌ها در بخش‌های دیگر صندوق را با مشکل مواجه می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در لایحه سال ۹۲ دولت اعتبار وام شهریه ۱۳۶ میلیارد تومان پیشنهاد شده بود، تصریح کرد: این بودجه با کسر کمیسیون تلفیق به ۳۶ میلیارد تومان کاهش یافته است و ۱۰۰ میلیارد تومان آن به پیشنهاد یکی از نمایندگان مجلس به فعالیت‌های قرآنی تخصیص یافته است.

مرادیان ضمن حمایت از موضوع اختصاص بودجه به فعالیت‌های قرآنی، تاکید کرد: باید توجه داشت که این اعتبار باید از منابع دیگر تامین شود و نه اینکه از اعتبار وام شهریه‌ای دانشجویی صرف فعالیت‌های قرآنی شود.

وی اضافه کرد: کاهش اعتبار وام شهریه از ۱۳۶ میلیارد به ۳۶ میلیارد سبب می‌شود که صندوق نتواند به بیش از ۶۰ درصد تقاضاها پاسخ دهد.

رییس صندوق رفاه دانشجویان ادامه داد: در حال حاضر ۳۰۰ هزار دانشجو متقاضی وام شهریه می باشند که با کسر صورت گرفته حداقل ۱۷۰ هزار دانشجو برای دریافت وام شهریه با مشکل مواجه خواهند شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.