کاهش ۲۰ درصدی هزینه‌های درمانی مردم به دنبال طرح تحول نظام سلامت/لزوم اصلاح نظام ارجاع بیماران به بیمارستان

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

رستمیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت:به دنبال طرح تحول نظام سلامت، در حال حاضر با تقویت بیمه پایه‌ای پرداخت از جیب مردم کمتر شده و هزینه‌های بالای ۷۰ درصد به میزان ۲۰ درصد کاهش یافته است.

“عبدالرحمان رستمیان” نماینده سمنان و دامغان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، اجرا شدن طرح تحول نظام سلامت در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: به دنبال مشکلاتی که در نظام سلامت کشور وجود داشت، بعضی از شاخص‌ها در مقایسه با گذشته بهتر شده است.
 
وی ادامه داد: بسیاری افراد از داشتن بیمه محروم بودند که در حال حاضر به دنبال طرح تحول نظام سلامت ۵ میلیون نفر ثبت نام کرده و دفترچه خواهند گرفت.
 
رستمیان با بیان اینکه قبل از ارائه این طرح هزینه‌های درمانی  که مردم پرداخت می‌کردند، بسیار بالا بود، علت افزایش هزینه‌ها را نداشتن اعتبار بیمه‌ها دانست و گفت: این بیمه‌ها بسیاری از خدمات را در بیمارستان پوشش نمی‌دادند  و بیمار مجبور بود از بیرون هزینه‌اش را پرداخت کند.
 
عضو کمیسیون بهداشت، افزود: در حال حاضر با تقویت بیمه پایه‌ای پرداخت از جیب مردم کمتر شده و هزینه‌های بالای ۷۰ درصد به میزان ۲۰ درصد کاهش یافته است.
 
رستمیان با بیان اینکه تنها نکته‌ای که باید در طرح تحول نظام سلامت مورد توجه جدی قرار بگیرد، پایداری شاخص‌هاست، گفت: باید براساس اولویت‌بندی بعضی از خدمات را به پایه بیمه‌ای که ضعیف است،  اضافه کرد و در این راستا باید به پایداری منابع نیز توجه کرد.
 
وی با مثبت ارزیابی کردن این طرح از سوی بیماران، گفت: میزان رضایتمندی بیماران در بیمارستان‌ها در حال حاضر بهتر شده، اما باید کادر بیمارستان‌ها، از جمله کادر فنی پرستاری تقویت شود، چرا که آمار مراجعین به بیمارستان‌ها بیشتر شده‌ است.
 
رستمیان، تاکید کرد: در راستای طرح تحول نظام سلامت، نظام ارجاع باید تقویت شود، زیرا بیمارانی که از شهرستان به تهران می‌آیند در این استان معطل می‌شوند، بنابراین اگر امکانات شهرستان‌ها را فراهم کنیم، اعزام‌ها کمتر می‌شود و در صورت اعزام بیمار باید سازماندهی  مناسبی صورت بگیرد تا بیمار معطل نشود.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس با بیان اینکه به دلیل نبود پایش مناسب، مراجعه کنندگان در بعضی از بیمارستان‌ها افزایش و در برخی کاهش می‌یابد، خاطرنشان کرد: متاسفانه مردم زمان مراجعه به بیمارستان‌ها از وجود تخت‌های خالی بی‌خبرند، بنابراین بایستی نظام ارجاع مورد اصلاح قرار بگیرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.