کاهش ۲۳ درصدی سود رنو

شرکت خودرو سازی رنو فرانسه اعلام کرد سود این شرکت در نیمه نخست ۲۰۱۲ با کاهش ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴۸۲ میلیون یورو رسید.

 

شرکت خودرو سازی رنو اعلام کرد میزان سود این شرکت در شش ماه نخست ۲۰۱۲ میلادی به کمتر از ۴۸۲ میلیون یورو معادل ۵۹۲ میلیون دلار رسیده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد کاهش داشته است . سود شرکت رنو در شش ماه نخست سال گذشته به بیش از ۶۳۰ میلیون یورو رسیده بود .

کارشناسان اقتصادی پیش از این سود ۳۶۳ میلیون یورویی را برای این شرکت فرانسوی پیش بینی کرده بودند ولی افزایش فروش رنو در بازارهای آمریکای لاتین و روسیه موجب افزایش نسبی سود این شرکت نسبت به پیش بینی کارشناسان شده است .

بر اساس این گزارش ، میزان فروش شرکت رنو نیز در این مدت با ۰٫۸ درصد کاهش به کمتر از ۲۰٫۹ میلیارد یورو رسیده است . شرکت رنو قصد دارد با کاهش وابستگی به بازار اروپا ، فروش محصولات خود در بازارهای در حال توسعه و نو ظهور را افزایش دهد . کاهش شدید سود صنعت خودرو سازی فرانسه به نخستین چالش دولت فرانسیس اولاند تبدیل شده است .

شرکت پژو سیتروئن نیز که قصد دارد ۸ هزار کارمند خود را اخراج و یک کارخانه بزرگ را تعطیل کند در شش ماه نخست امسال با زیان سنگینی روبرو شده است . میزان زیان و ضرر شرکت پژو در این مدت به بیش از ۶۶۲ میلیون یورو رسیده است . پیش بینی می شود میزان فروش رنو در بازار اروپا امسال بیش از ۶ تا ۷ درصد کاهش یابد و این رقم در بازار فرانسه نیز با افت ۱۰ تا ۱۱ درصدی روبرو خواهد شد .

میزان فروش رنو در بازار اروپا در شش ماه نخست امسال با ۱۷ درصد کاهش به کمتر از ۵۸۳ هزار دستگاه رسیده است . میزان فروش رنو در بازار آمریکای لاتین نیز با ۲۰ درصد رشد به بیش از ۲۱۵ هزار دستگاه رسیده است . فروش این شرکت در بازار روسیه نیز با رشد ۲۹ درصدی به بیش از ۱۰۳ هزار دستگاه رسیده است .

شرکت فولکس واگن بزرگترین خودرو ساز اروپا نیز روز گذشته از کاهش سود خود خبر داده است . میزان سود این شرکت در سه ماه دوم ۲۰۱۲ میلادی تنها با ۳٫۴ درصد رشد به ۳٫۲۸ میلیارد یورو رسیده است . این رقم در سه ماه نخست ۲۰۱۲ میلادی با رشد ۱۰ درصدی روبرو شده بود . وزیر صنایع فرانسه از سرمایه گذاری ۶۶۵ میلیون یورویی دولت این کشور برای حمایت از صنعت خودرو سازی خبر داد .

 

 

اخبار و مقالات دنیای خودرو | Maxspeed.IR

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.