کاهش ۲۵۰۰ مگاواتی اوج مصرف برق نسبت به پیش‌بینی‌ها

۰۷خردادماه،

62.10.84.jpg

مدیر مصرف شرکت توانیر با تاکید بر این‌که پیش بینی می‌شد در سال ۹۱ پیک مصرف برق ۴۶ هزار مگاوات ساعت باشد گفت: حداکثر پیک مصرفی در سال قبل ۴۳۳۳۷ مگاوات ساعت بود که نسبت به پیش بینی صورت گرفته به خاطر بهینه سازی مصرف کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمدی یزدی در نهمین همایش مدیریت مصرف ویژه مشترکین صنعتی با اشاره به این‌که بیش از ۲۰۰۰ مشترک صنعتی بالای یک مگاوات داریم، گفت: پیک مصرف صنعتی در ۲۴ مرداد سال قبل و به میزان ۸۱۶ مگاوات ساعت بود که ۵۸۰ مگاوات کاهش داشت؛ ۱۲ هزار و ۵۰۰ مشترک کشاورزی نیز با ما همکاری داشتند و ۴۵۰ مگاوات کاهش نیاز مصرف توسط کشاورزان اتفاق افتاد.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی و بهینه سازی مصرف در حوزه برق گفت: متوسط سرانه مصرف مشترکین خانگی در سال قبل ۴۰۰ کیلووات ساعت در سال کاهش پیدا کرده بود.

مدیر مصرف شرکت توانیر همچنین تاکید کرد:‌ سهم مشترکین صنعتی از برق ۰٫۶۴ درصد بوده و سهم مصرفی آن‌ها ۳۴٫۵ درصد بوده است.

احمدی یزدی با اشاره به لزوم رعایت الگوی مصرف در مورد تاثیر تولید برق در آلایندگی محیط زیست گفت: به ازای هر کیلووات ساعت انرژی الکتریکی حدود ۷۰۰ گرم انواع گازهای آلاینده وارد محیط زیست می گردد که اجتناب ناپذیر است چون ۸۵ درصد از برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ در سال ۹۱ بیش از ۲۵۰ میلیون کیلووات ساعت برق تولید شده است که قریب به ۲۰۰ میلیون تن انواع گازهای آلاینده وارد محیط زیست شد.

مدیر مصرف شرکت توانیر با اشاره به تاثیر آلاینده‌های ناشی از تولید برق که وارد هوای تهران می‌شود بر سلامت هوای شهر گفت: اگر الگوی مصرف را رعایت نکنیم مشکل تهران به سایر شهرها منتقل می‌شود.

احمدی یزدی با تاکید بر لزوم رعایت سه اصل چه وقت، چقدر و چگونه مصرف کردن انرژی گفت: با رعایت این سه اصل بسیاری از مشکلات حل می‌شود و می توان ۳۰ تا ۴۰ درصد صرفه جویی انرژی داشت.

وی با تاکید بر ماهیت انرژی الکتریکی که تولید پیوسته،‌ عدم امکان ذخیره سازی و متغیر بودن تقاضا است گفت: پیش بینی می گردد پیک مصرف برق در سال جاری ۴۷ هزار مگاوات ساعت باشد.

مدیر مصرف شرکت توانیر ادامه داد: ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مشترک وجود دارد و در صورتی که هر مشترک برق فقط ۱۰۰ وات بتواند صرفه جویی کند ۲۸۰۰ مگاوات صرفه جویی صورت می‌گیرد که کاری امکان پذیر است.

احمدی یزدی در پایان صحبت‌های خود به همکاری صنایع با شرکت توزیع برق اشاره کرد و گفت: در سال ۹۱، ۱۹ میلیارد تومان تخفیف مشترکین همکار پرداخت شد و انتظار می‌رود از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه سال جاری نیز به ویژه در تیر ماه و مرداد ماه با صنایع همکاری داشته باشیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.