کاهش ۳۰ درصدی جرائم

جام جم آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی از کاهش ۳۰ درصدی جرائم طی مدت برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد خبر داد و گفت: پلیس در اجرای مأموریت های محوله با هیچ مشکلی روبرو نیست.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار دکتر اسماعیل احمدی مقدم از فرماندهان، مدیران و کارکنان نیروی انتظامی که در اجرای تأمین امنیت شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد شرکت داشتند، تقدیر کرد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه دشمنان تمام تلاش خود را انجام دادند که اجلاس در ایران برگزار نشود یا تضعیف شویم، گفت: از نظر کیفیت بالاترین امتیاز نصیب ایران شد.

وی با اشاره به سفر رییس اینترپل به ایران، تصریح کرد: این فرد تحت تاثیر تبلیغات خارجی تصور می‌کرد که تهران یک شهر ناامن در حد کابل و بغداد با خیابان‌های خاکی است اما هنگامی که وارد ایران شد به شدت تحت تاثیر قرار گرفت.

سردار احمدی‌مقدم با اشاره به تحریم‌های موجود اظهارداشت: ما نمی‌گوییم فشارها تاثیرگذار نبوده اما تاثیری که دشمنان انتظار داشتند محقق نشد و با این فشارها توانستیم کشور را به پیش ببریم و تحریم‌ها سکویی برای پرش و خودکفایی شد.

وی با بیان اینکه این اجلاس یک جمع‌بندی از ارزیابی موقعیت سیاسی جهانی ایران بود، افزود: ناجا نیز توانست با مجموعه ابتکارات از تمامی مشکلات عبور کرده و با مدیریت صحیح منابع امنیت این اجلاس را تامین کند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه نیروی انتظامی در صحنه داخلی و برای اداره سازمان و همچنین اجرای ماموریت ‌های خود با هیچ محدودیتی روبرو نیست، گفت: دستور داده‌ایم تا تمام پرداخت‌ها به موقع انجام شود.

وی تصریح کرد: می‌توان با صرف بهینه هزینه‌ها، ‌مدیریت صحیح و افزایش بهره‌وری از مشکلات عبور کرد و ناجا در اجرای ماموریت‌ها با هیچ مشکلی روبرو نیست.

فرمانده ناجا با بیان اینکه ۱۱۰ هزار نیرو وظیفه تامین امنیت اجلاس را بر عهده داشتند، اظهارداشت: آن چیزی که مردم دیده‌اند تنها قسمتی از تلاش‌ها بود و پشت صحنه تامین امنیت فراتر از این ارقام بود.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد جرایم در این مدت کاهش یافته است، افزود: با توجه به تامین امنیت کامل، مجال تنفس به جریان‌های مریض و آسیب‌زا داده نشد و این در حالی بود که پلیس همزمان با اجلاس وظیفه پوشش دور دوم سفرهای تابستانی را نیز بر عهده داشت.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: همانطور که در دفاع مقدس و جریان انقلاب این نظام پنجه در پنجه قدرت های بزرگ افکند و آنها را به زانو درآورد و خودش هرگز تسلیم نشد و در یک جبهه سیاسی بسیار بزرگ نیز که دشمن درچند سال اخیر همواره برای انزوای این نظام تلاش می کرد وارد یک نبرد بزرگ سیاسی شدیم و امروز می بینیم که اعتراف ها برای دشمنان ، تلخ و برای ما شیرین است.

سردار احمدی‌مقدم با بیان اینکه برگزاری این اجلاس در ایران یک فتح بزرگ بود، گفت: شکست اراده دشمن در تحقیر، تضعیف و انزوای ایران ارزشمندتر از عملیات در جبهه نظامی است.

وی افزود: دشمنان تمام تلاش خودشان را داشتند که این اجلاس در ایران برگزار نشود اما نشان داد که این واقعه آبرومندانه ترین؛ امن ترین و از نظر کمیت و کیفیت بالاترین رکوردها را نصیب اجلاسی کرد که جمهوری اسلامی ایران میزبانی آن را بر عهده داشت.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: البته برگزاری این اجلاس خیلی به اقدامات و زیر ساخت ها، فرودگاه ها و هتل های ما ربطی ندارد این موقعیت ، نظام جمهوری اسلامی ایران و نقش و بازیگری آن را در منطقه و نظام بین المللی اثبات می کند.

وی اظهارداشت: نیروی انتظامی با مجموعه ای از ابتکارات و مدیریت منابع و استفاده صحیح از امکانات توانسته از تمام مشکلات در راستای برقراری امنیت در کشور عبور کند.

سردار احمدی مقدم از همراهی و همکاری دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی کشور در برقراری نظم و امنیت شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد تقدیر و تشکر کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.