کاهش ۳۴ نفر از لیست تیراندازان اعزامی iبه چین/ صاعقه های کمبود بودجه این بار بلیط مسافران را سوزاند

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

کمبود بودجه در فدراسیون تیراندازی، کاروان ۵۳ نفره مسابقات آسیایی چین را iبه ۱۹ نفر کاهش داد.

به گزارش تفسیری خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ مسابقات آسیایی تیراندازی سلاح های بادی چین، ۲۲ آذرماه آغاز می شود، iبه همین منظور تیراندازان اردوهای تمرینی خود را آغاز کرده اند و امیدوارند که این اردوها تاخیر روز مانده iبه اعزام ادامه یابد، زیرا فدراسیون تیراندازی، با توجه iبه برگزاری مسابقات جایزه بزرگ، با کمبود بودجه مواجه است، حتی برای برگزاری همان مسابقات و اهداء جوایز نیز مسئولان مجبور شدند مبالغی را قرض بگیرند.

فدراسیون ۵۳ نفر از تیراندازان را با نظر مربیان برای اعزام در نظر گرفته بودند، اما پس از ارزیابی هزینه مسافرت iبه چین، تصمیم گرفته شد تعدادی از تیراندازان را از لیست اعزام کنار گذاشته شوند.

چنانچه اشخاص حذف شده تعداد معدودی بود، تصمیم فدراسیون عجیب iبه نظر نمی رسید، اما مسئولان لیست ۵۳ را iبه ۱۸ نفر کاهش دادند.

با خط خوردن نام ۳۴ نفر از تیراندازان از لیست اعزام iبه مسابقات چین، این سوال بوجود می آید که اگر انتخاب تیراندازان بر پایه دانش فنی بوده، حالا در نبود همان اشخاص چگونه iبه اهدافی که مشخص شده بود، می رسیم.

لازم iبه ذکر است؛ برخی از اشخاصی که از لیست خط خورده اند، تیراندازانی می باشند که در رقابت های لیگ برتر تیراندازی، جزء اشخاص برتر قرار می گیرند و اعزام iبه مسابقات را حق خود می دانند و همین موضوع تیراندازان را دلسرد می کند.

همچنین؛ پس از کسب نتایج قابل قبول تیراندازان در المپیک ۲۰۱۲، ورزشکاران این رشته امیدوار بودند از مسئولین ورزش توجه بیشتری iبه تیراندازی شود تا توانایی های تیراندازان ارتقاء یابد، ولی با وضعیت فعلی ورزشکاران این رشته نمی توانند توانایی های خود را iبه نمایش بگذارند و خود را در این رقابت های بزرگ iبه اثبات برسانند.

در این گزارش تفسیری آمده؛ پس از اینکه نام مریم سلطانی تیرانداز حرفه ای تپانچه کشورمان از لیست خط خورد و هیچ یک از مسئولان توصیفی جز اینکه نظر مربی این چنین بوده، نداشتند، می توان نتیجه گیری کرد سلطانی هم یکی از اشخاصی است که iبه دلیل کمبود بودجه با در نظر گرفتن همه توانایی هایش، از حضور در این مسابقات محروم شده است، در حالیکه وی می توانست یکی از iبهترین اشخاص حاضر در رقابت ها باشد.

گفتنی است؛ با توجه iبه اینکه لیست نفرات اعزامی کشورمان iبه مسابقات اعلام شده است، فدراسیون تیراندازی شانسی برای اضافه کردن نامی iبه این لیست،ندارند.

در همین جهت، کاروان تیراندازی ایران در این مسابقات ۱۹ نفره است، ۸ تیرانداز در ماده تفنگ بادی iبه همراه لازلو سرمربی و الهاشمی مربی این تیم، ۶ تیرانداز در ماده تپانچه بادی iبه همراه چابا سرمربی این تیم و مترجم و حراست، iبه این مسابقات اعزام می شوند./آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.