کاهش ۳۹ درصدی واردات از “بازارچه پیرانشهر”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در ۹ ماه سال جاری،۱۲۲ تن کالا از بازارچه پیرانشهر وارد شده است که این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۳۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از گمرکات آذربایجان غربی،میرهاشم سیداحمدی اظهار داشت: در۹ ماه سال جاری ۱۲۲ تن کالا به ارزش ۳۶۹ هزار و ۷۷۵ دلار از بازارچه پیرانشهر وارد شده است.

وی به واردات کالا از بازارچه پیرانشهر در ۹ ماه سال قبل اشاره کرد و گفت: در این مدت ۲۰۰ تن کالا از این بازارچه وارد شد.
 
سیداحمدی با اشاره به ارزش دلاری کالاهای وارد شده از بازارچه پیرانشهر در ۹ ماه سال قبل، خاطرنشان کرد: ارزش دلاری این کالاها ۵۶۱ هزار و ۷۷۱ دلار گزارش ممتاز به نقل از شده است.
 
ناظر گمرکات آذربایجان غربی ضمن اشاره به کاهش وزن واردات کالا از بازارچه پیرانشهر، یادآور شد: وزن کالاهای وارد شده در ۹ ماه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۳۹ درصد کاهش یافته است.

این مسئول به کاهش ارزش دلاری کالاهای وارداتی از بازارچه پیرانشهر اشاره کرد و افزود: در۹ ماه امسال ارزش دلاری کالاهای وارداتی از این بازارچه نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۳۴ درصد کاهش یافته است.

سیداحمدی گفت: میانگین ارزش دلاری هر تن کالای وارد شده از بازارچه پیرانشهر در ۹ ماه امسال ۳ هزار و ۳۱ دلار برآورد شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.