کاهش ۴۰ درصدی قیمت خانه در بعضی نقاط تهران/ بازار گرم مسکن در زمستان

فروردین ۱۴۰۳

رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران از کاهش ۴۰ درصدی قیمت خانه در بعضی نقاط تهران و رونق خرید و فروش از ابتدای پاییز خبر داد و گفت: تابستان امسال برخلاف سال‌های قبل از نظر حجم معاملات انجام شده خاموش بود.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز،حسام عقبایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه هر ساله از خرداد تا شهریور حجم معاملات مسکن افزایش می‌یابد، اظهار کرد: امسال به سبب نوسانات قیمتی مسکن، از نیمه دوم سال قبل وضعیت بازار مسکن نیز متفاوت بود.

به گفته وی تابستان امسال از نظر معاملات مسکن خاموش بود و تفاوت میزان معاملات منعقد شده تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال‌های قبل به گونه‌ای است که برخلاف هر سال، آغاز رونق خرید و فروش‌ها از اول مهرماه شکل گرفت.

روند کاهشی قیمت مسکن پس از انتخابات ریاست جمهوری

عقبایی با بیان اینکه هر ساله از مهر ماه تا اواخر دی‌ماه رکود در بازار مسکن حاکم می‌شود، تصریح کرد: امسال برخلاف سال‌های قبل رونق خرید و فروش‌ها در همین زمان پیش‌بینی می‌شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با اشاره به افزایش قیمت مسکن در فصل زمستان سال قبل به ویژه در بهمن ماه افزود: سال قبل شاهد رشد قیمتی ناگهانی مسکن بودیم و پیش‌بینی می‌شد امسال رکود بر بازار حاکم شود و پس از انتخابات نیز قیمت‌ها دوباره افزایش داشته باشد که خوشبختانه پس از انتخابات ریاست جمهوری قیمت‌ها به سمت کاهش میل کرد.

وی با بیان اینکه بازار مسکن از خرداد تا شهریور بیشترین زمان رکود را تجربه کرده است، اظهار کرد: عموم مردم در این زمان منتظر اتفاق ویژه‌ای برای بازار مسکن بودند و به همین سبب از خرید و فروش‌ها دست کشیدند و این خود منجر به رکود بیشتر شد.

کاهش ۴۰ درصدی قیمت خانه در بعضی نقاط تهران

عقبایی تاکید کرد: در این مدت اتفاق ویژه‌ای در بازار مسکن رخ نداد و تنها نتیجه این رکود، کاهش قیمت مسکن بود.

به گفته وی پس از انتخابات ریاست جمهوری قیمت مسکن در بعضی نقاط ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافت اما باید برای کاهش بیشتر قیمت مسکن مولفه‌های دیگر نیز در جهت کاهش همراه شوند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران معتقد است: با وجود رونق نسبی وارد شده به بازار مسکن هنوز آثار رکود بر بازار حاکم است و قیمت‌ها به کف نزدیک شده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.