کاهش ۵۴ درصدی واردات “قطعات هواپیما” در سال ۹۲

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بر اساس آمار گمرک در سال ۹۲،میزان واردات وسایط نقلیه هوایی و فضایی و اجزا و قطعات آن از نظز وزنی ۲۹٫۵۷درصد و از نظر ارزشی ۵۴٫۴۰ درصد کاهش را نشان میدهد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،بر اساس آمار گمرک در سال ۹۲،میزان واردات وسایط نقلیه هوایی و فضایی و اجزا و قطعات آن از نظز وزنی ۲۹٫۵۷ درصد و از نظر ارزشی ۵۴٫۴۰ درصد کاهش را نشان میدهد.

این گزارش ممتاز به نقل از می افزاید:در اسفند ماه سال قبل  نیز میزان واردات وسایط نقلیه هوایی و فضایی و اجزا و قطعات آن از نظر وزنی ۳۲٫۰۷ درصد  افزایش و از نظر ارزشی نیز ۲۷٫۲۸ درصد کاهش را نشان میدهد.

بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از در سال قبل صادرات این محصولات نیز شاهد کاهش ۹۳٫۳۶ درصدی در وزن و همچنین کاهش ۳۷٫۵۷ درصدی در ارزش بوده است.

نکته قابل توجه این است که در اسفند ماه صادرات وسایط نقلیه هوایی و فضایی و اجزا و قطعات آن از نظر وزنی ۲۴۳۳۹٫۹۲ درصد افزایش و همچنین از نظر ارزشی نیز ۴۸۷۴٫۴۷ درصد افزایش را نشان میدهد.

گفتنی است پس از توافقات ژنو مذاکراتی در خصوص خرید قطعات هواپیما صورت گرفت تا  قطعات بدون واسطه وارد کشور شوند.

با این حال گفته می شود  از زمانی که توافق‌نامه ژنو امضا شده است نیز درخواست‌هایی از شرکت‌های هواپیمایی خارجی برای فعالیت در ایران نیز دریافت شده است.

البته ملاحظه آمار واردات اجزا و قطعات آن نیز بیانگر کاهش واردات این محصولات به کشور در سال قبل است که پیش بینی میشود میزان واردات آن در سال جاری افزایش چشمگیر بیابد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.