کاوه مهرابی: هیچ یک از بدمینتون بازان ایرانی حرفه‌ای نیستند / از لحاظ مربیگری تجربه کمی ندارم!

۳۰ام بهمن ،

تنها المپیکی بدمینتون ایران گفت: بازیکنان ایرانی در طول سال تنها ۲ یا ۳ مسابقه برون مرزی را تجربه می‌کنند و این تعدا به هیچ عنوان کافی نیست.

کاوه مهرابی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: یک بازیکن بدمینتون را زمانی می‌توانیم حرفه‌ای بنامیم که در طول سال به ۱۵ مسابقه برون مرزی اعزام شود و در سال مقدماتی المپیک در بیش از ۲۰ عرصه حضور یابد، که از این لحاظ هیچ یک از ملی پوشان ایرانی حرفه‌ای نیستند.

وی با بیان اینکه تنها از راه مربیگری و بازیکنی نیست که می‌توانم تجربیاتم را در اختیار ملی‌پوشان بگذارم، تصریح کرد: با اینکه از نظر مربیگری کم تجربه نیستم و در دانمارک تجربه‌های خوبی در مربیگری پشت سرگذاشتم اما بعید می‌دانم که هدایت تیم ملی را بپذیرم چرا که به مربیگری من نیازی نیست.

مهرابی در ادامه افزود: نوا آرمادا چند سال است که سرمربیگری تیم ملی را برعهده دارد واز بدمینتون به طور کامل آگاه است و مانند مربیان خوب کشتی تجربه و سابقه خوبی در این رشته ورزش دارد، من به این دلیل که به طور مقطعی با وی تمرین کردم نمی توانم به طور قاطع به خصوص عملکرد این سرمربی اظهار نظر کنم.

ملی پوش سابق بدمینتون ایران در خصوص حضور مربی خارجی در تیم ملی بیان داشت: این مسئله بستگی به هدف مسئولان بدمینتون کشورمان دارد اگر یک برنامه دراز مدت داریم می‌توانیم از مربی خارجی بهره ببریم که در این زمینه مربیان اروپایی نیز می‌تواند به ملی‌پوشان ما کمک کنند، البته تمام این مسائل نحوه تصمیم‌گیری مسئولان بستگی دارد.

مهرابی خاطر نشان کرد: کشورهایی می باشند که بیش از اینها برای بدمینتون کشورشان هزینه می‌کنند اما نتیجه مطلوب را نمی‌گیرند مانند ایتالیا که با وجود ۲ بازیکن اندونزیایی و صرف هزینه های هنگفت نتوانست سهمیه المپیک ۲۰۱۲ را کسب کند و با این اوصاف از هم اکنون برای المپیک ۲۰۱۶ برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی افزود: در بدمینتون استعدادهای خیلی خوبی داریم و حتی میانگین سنی بانوان نیز کم‌تر از آقایان است و اگر برنامه ریزی دقیق و منسجمی داشته باشیم می‌توانیم تا ۴ سال دیگر در هر دو بخش بانوان و آقایان المپیکی داشته باشیم.

تنها المپیکی بدمینتون ایران در پایان تأکید کرد: حدود یک سال و نیم بود که تصمیم داشتم بعد از المپیک ۲۰۱۲ خداحافظی کنم که این مسأله تنها نزدیکانم می‌دانستند، در بیست و سومین دوره مسابقات فجر نیز به طور رسمی از دنیای قهرمانی جدا شدم./مح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.