کاپریلس در پی فاصله گرفتن از اعتراضات خشونت‌آمیز در ونزوئلا

۲۹فروردین۱۳،

رهبر مخالفان ونزوئلا تلاش کرد خود را از خشونت‌هایی که بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور روی داده است، دور نگه دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کشته شدن چندین تن در این خشونت‌ها احتمال تبدیل شدن مناقشه بر سر انتخابات را به بحرانی فراگیر مطرح کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاپریلس قصد داشت روز چهارشنبه رهبری راهپیمایی برای درخواست بازشماری آرا را پس از اعلام پیروزی رسمی رقیبش، نیکولاس مادورو با اختلافی اندک بر عهده بگیرد ولی این راهپیمایی را لغو و اعلام کرد: دولت قصد دارد طرفدارانش را وارد جمعیت کند و با ایجاد تنش، من را مقصر جلوه دهد.

کاپریلس به خبرنگاران گفت: به هوادارانم این پیام را می‌دهم که این مبارزه‌ای مسالمت‌آمیز است. هرکس در اقدامات خشونت‌آمیز دست داشته باشد، بخشی از این مبارزه و در کنار من نیست.

دولت ونزوئلا پیش از این اعلام کرده بود که هفت تن در خشونت‌های روز دوشنبه کشته شده‌اند. دولت کاراکاس حامیان کاپریلس را به حمله به دفاتر حزب حاکم سوسیالیست و کسانی که پیروزی مادورو را جشن گرفته بودند، متهم کرد.

مادورو مخالفان را به تلاش برای کودتا متهم و اعلام کرد، اجازه برپایی راهپیمایی هواداران کاپریلس را نخواهد داد.

مسئولان ونزوئلایی می‌گویند که در درگیری‌های خشونت‌آمیز روز دوشنبه ۱۳۵ تن بازداشت و بیش از ۶۰ تن زخمی شدند.

در انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا مادورو ۵۰/۸ درصد آرا و کاپریلس ۴۹ درصد آرا را به دست آورد. قرار است مادورو روز جمعه به عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.