کبودراهنگ پاکترین شهرستان از نظر آلودگی به مواد مخدر است

ˈعلی اصغر ناظری پورˈ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کبودراهنگ یکی از وسیعترین شهرستان های همدان است با این وجود کمترین میزان آلودگی به مواد مخدر را دارد.

وی اضافه کرد: در حالیکه بیش از پنج تن و ۸۰۰ کیلو انواع مواد مخدر سال گذشته در استان همدان کشف شد ولی سهم کبودراهنگ از این رقم سه کیلوگرم بوده است.

وی اضافه کرد: تحلیل و بررسی کارشناسی آمار میزان کشفیات مواد مخدر در کبورداهنگ نسبت به استان خود گویای پاک بودن این شهرستان وسیع است.

کارشناس مقابله شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همدان بیان کرد: تعدا پرونده های تشکیل شده در خصوص مواد مخدر در محاکم قضایی نیز در این شهرستان بسیار پایین بوده و قابل قیاس با سایر شهرستان ها نیست.

ناظری پور بیان کرد: ۳۰ کمپ دارای مجوز در استان فعالیت دارند که سهم شهرستان کبودراهنگ برغم وسعت زیاد، یک کمپ است که در سال گذشته ۲۵۰ معتاد در این مرکز تحت درمان قرار گرفته اند.

وی علت اصلی کاهش الودگی این شهرستان به مواد مخدر را ، بافت اجتماعی، پراکندگی روستاها، کنترل فرزندان توسط والدین، نظارت اجتماعی ، و قرار نگرفتن این شهرستان در مسیر ترانزیت مواد مخدر دانست.

وی هشدار داد: خانواده ها باید بدانند که با توجه به پاک بودن این شهرستان، خطر گرایش به سمت مصرف مواد نیز وجود دارد پس باید با اقدامات پیشگیرانه از آلوه شدن جوانان به اعتیاد جلوگیری کنند.

۷۵۲۵/۵۷۵

انتهای پیام /*

Social@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.