«کتاب بارقه امید» جوایز اسپیریت را درو کرد

۰۶م اسفند ،

به گزارش خبرآنلاین، برندگان این دوره جوایز اسپیریت شنبه شب (بامداد یکشنبه به وقت ایران)، یک روز پیش از برگزاری هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار در سانتا مونیکا در کالیفرنیا معرفی شدند.
 

«کتاب بارقه امید» که یکی بخت‌های جوایز اسکار است، در چهار بخش بهترین فیلم بلند داستانی، بهترین کارگردان (دیوید ا. راسل)، بهترین فیلمنامه (ا. راسل) و بهترین بازیگر زن (جنیفر لارنس) جوایز اسپیریت را به خانه برد.
 

این فیلم دربارهٔ مردی جوان است که قبلا معلم بوده و مدتی را هم در یک موسسه بیماران ذهنی گذرانده است. او پیش پدر و مادرش بازمی‌گردد و در همین حال می‌کوشد با همسر سابقش آشتی کند. اوضاع زمانی بدتر می‌شود که او با دختری اسرارآمیز که مشکلات خاص خودش را دارد، آشنا می‌شود.
 

برادلی کوپر، رابرت دنیرو و جکی ویور دیگر بازیگران «کتاب بارقه امید» می باشند که که ماه سپتامبر جایزه فیلم منتخب تماشاگران سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو را دریافت کرد. این فیلم در هشت بخش از جمله فیلم، کارگردان، بازیگر مرد، بازیگر زن و فیلمنامه نامزد دریافت جوایز اسکار است.
 

«جلسات»‌ ساخته بن لوئین هم در دو بخش بهترین بازیگر مرد (جان هاوکز) و بهترین بازیگر زن مکمل (هلن هانت) برنده جوایز اسپیریت شد. کوپر یکی از نامزدهای این بخش بود.
 

جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل به متیو مکاناهی برای «مایک جادویی» اعطاء شد.
 

«قلمرو طلوع ماه» ساخته وس اندرسن که به همراه «کتاب بارقه امید» در پنج بخش نامزد دریافت جوایز اسپیریت ۲۰۲۴ بود، بدون دریافت هیچ جایزه مراسم را ترک کرد.
 

«جانوران محیط وحش جنوب» به کارگردانی بن زیتلین هم که در چهار بخش نامزد بود، جایزه بهترین فیلمبرداری (بن ریچاردسن) را گرفت.
 

«مزایای جنبی کناره‌گیر بودن» ساخته استفن چبوسکی برنده جایزه بهترین فیلم بلند اول داستانی شد. «جانوران محیط وحش جنوب»، «قلمرو طلوع ماه»، «کتاب بارقه امید»، «برنی» و «چراغ‌ها را روشن نگه دار» دیگر نامزدهای این بخش بودند.
 

جایزه بهترین فیلم بین‌المللی به «عشق» ساخته میشائل هانکه از فرانسه رسید. «روزی روزگاری در آناتولی» نوری بیلگه جیلان (ترکیه)، «زنگ و استخوان» ژاک اودیار (فرانسه و بلژیک)، «خواهر» اورسولا می‌یه (سوئیس) و «جادوگر جنگ» کیم نگوین (کنگو) دیگر نامزدهای این جایزه بودند.

جوایز اسپیریت در کل از فیلم‌هایی تقدیر می‌کند که خارج از سیستم استودیوهای بزرگ یا در بخش‌های ویژه داخل استودیوها در ایالات متحده ساخته شده‌اند. این جوایز فیلم‌هایی را مورد توجه قرار می‌دهد که با بودجه کمتر از ۲۰ میلیون دلار ساخته شده‌اند.
 

فهرست بیست و هشتمین دوره جوایز سالانه اسپیریت به شرح زیر است:
 

بهترین فیلم بلند داستانی: «کتاب بارقه امید»
بهترین بازیگر مرد: جان هاوکز، «جلسات»
بهترین بازیگر زن: جنیفر لارنس، «کتاب بارقه امید»
بهترین کارگردان: دیوید ا. راسل، «کتاب بارقه امید»
بهترین مستند: «جنگ نامرئی»
بهترین فیلمنامه: دیوید ا. راسل، «کتاب بارقه امید»
نشان ویژه: هریس ساویدس
بهترین فیلمبرداری: بن ریچاردسن، «جانوران محیط وحش جنوب»
بهترین بازیگر مرد مکمل: متیو مکاناهی، «مایک جادویی»
بهترین بازیگر زن مکمل: هلن هانت، «جلسات»
جایزه جان کاساوتیس: «میان ناکجاآباد»
بهترین فیلم بین‌المللی: «عشق»
جایزه رابرت آلتمن: «نوستاره»    
بهترین فیلم بلند اول داستانی: «مزایای جنبی کناره‌گیر بودن»، استفن چبوسکی
بهترین فیلمنامه اول: درک کانلی، «ایمنی تضمین نمی‌شود»
 

ورایتی / ۲۳ فوریه / ترجمه: علی افتخاری
 

۵۸۵۸
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.