کتاب خاطرات حجت الله ایوبی رونمایی می گردد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

مراسم رونمایی از کتاب، «۱۹۷۰ روز در شماره شش ژان بارت» نوشته‌ی حجت‌اله ایوبی در محل نشر ثالث برگزار می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از بنیاد شمس تبریزی و مولانا، این مراسم روز پنج‌شنبه ۲۸ آذر ساعت ۱۷ در محل نشر ثالث با حضور اهالی فرهنگ و هنر و سخنرانی حسام‌الدین آشنا، رخشان بنی‌اعتماد، احمد جلالی، صادق خرازی، یونس شکرخواه، سیف‌اله صمدیان، فرشته طائرپور، عبدالحسین مختاباد، علی مرادخانی، رضا میرکریمی و… تدارک دیده شده است.

شماره شش ژان بارت نام خیابانی در فرانسه است که خانه‌ی فرهنگ ایران در آن واقع است و حجت‌اله ایوبی از تیرماه سال ۱۳۸۰، به مدت ۱۹۷۰ روز در جایگاه رایزن فرهنگی در این محل اقامت داشته است.

حجت‌اله ایوبی دانشیار و عضو هیات علمی دانشگاه تهران و امام صادق (ع) است. همزمان با آغاز دوره‌ی ریاست او در سازمان سینمایی و معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «۱۹۷۰ روز در شماره شش ژان بارت» توسط نشر ثالث انتشار یافت؛ این کتاب دربر گیرنده‌ی خاطرات متنی و تصویری ایوبی از زمان ورودش به خانه‌ی فرهنگ ایران در فرانسه و نیز برگزاری برنامه‌های فرهنگی، دیدارها و حضور هنرمندان ایران و دیگر کشورها در این خانه و برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی در کشور فرانسه است.

ایوبی در این کتاب با بیانی داستانی به شرح چگونگی برگزاری مراسم‌ها و برنامه‌های فرهنگی خانه‌ی فرهنگ ایران از جمله شعر، موسیقی، سینما، نمایش و… در مدت چهارساله‌ی مسوولیتش به عنوان رایزن فرهنگی در کشور فرانسه پرداخته است.
کتاب یادشده در ۳۲۰ صفحه با شمارگان نسخه ۱۱۰۰ و به قیمت ۱۴ هزار تومان توسط انتشار یافتنات «ثالث» انتشار یافته است. گزیده‌هایی از مقالات شمس تبریزی، از حجت‌اله ایوبی توسط همین انتشار یافتنات آماده‌ی انتشار یافتن است.

پیش از این کتاب‌های هنر و سیاست، مسکو به زبان روسی، ۲۰۲۴، احزاب سیاسی در فرانسه، انتشار یافتنات سمت، ۱۳۸۹، سیاست‌گذاری فرهنگی در فرانسه: دولت وهنر، انتشار یافتنات سمت، ۱۳۸۸، پیدایی و پایایی احزاب سیاسی در غرب؛ تهران؛ سروش؛ ۱۳۸۲، اکثریت چگونه حکومت می‌کند؟ تهران؛ سروش؛ ۱۳۸۲، ایوبی و دیگران؛ مشارکت سیاسی؛ تهران؛ سفیر؛ ۱۳۸۱ به قلم ایوبی تالیف و انتشار یافته است.

نشر ثالث در خیابان کریمخان، بین ایرانشهر و ماهشهر، پلاک ۱۵۰ واقع است.
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.