کتاب زندگی و آثار حسین محجوبی رونمایی می‌شود

شنبه ۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

رونمایی کتاب طراح پارک ساعی و جمشیدیه

مراسم رونمایی کتاب زندگی و آثار حسین محجوبی با حضور این نقاش پیشکسوت، جواد مجابی شاعرومنتقد هنری و خسرو سینایی درخانه هنرمندان ایران برپا می گردد.

به گزارش تفسیری خبرنگارهنرآنلاین مراسم رونمایی کتاب زندگی و آثارحسین محجوبی با حضور این نقاش پیشکسوت ؛ جواد مجابی شاعر و منتقد هنری و خسرو سینایی درخانه هنرمندان ایران برپا می‌شود.

این مراسم ساعت ۱۶ الی ۲۰ در نگارخانه ممیز خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

کتاب زندگی و آثارحسین محجوبی دومین کتاب درباره زندگی و آثاراین نقاش پیشکسوت است که با iبها شخصی او انتشار یافته است. اولین کتاب محجوبی در سال ۱۳۵۳ انتشار یافته است و پس از وقفه ۴۰ ساله دومین کتاب او انتشار یافت.

این کتاب دربرگیرنده آثارآرشیو شخصی‌ محجوبی، زندگینامه و نوشتارهایی از شخصیت‌های مختلف چون جواد مجابی، مهدی حسینی، پرویز کلانتری درباره حسین محجوبی است.

همچنین در این کتاب یک آلبوم عکس و نوشته‌هایی از مخاطبانی که از سال ۱۳۳۷ در نمایشگاه‌های شخصی، یادداشتی برای استاد نوشته‌اند، انتشار یافته است.

حسین محجوبی درسال ۱۳۰۹ درلاهیجان iبه دنیا آمد و ازنوجوانی iبه نقاشی روی آورد. درسال ۱۳۲۹ برای ادامه تحصیلات متوسطه iبه دبیرستان البرزتهران رفت و سپس دررشته معماری فضای سبزازدانشکده هنرهای بسیارزیبا فارغ التحصیل شد. محجوبی و آثار نقاشی او در ایران و جهان شناخته شده می باشند و از جمله کارهای ماندگار او درزمینه رشته تحصیلی‌اش، طراحی پارک ساعی وجمشدیه است. او تاکنون نمایشگاه انفرادی و گروهی بسیاری درکشورهای فرانسه، سوئد، آلمان، سوییس و آمریکا برگزار نموده است.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.