کتاب «مهرجویی: کارنامه‌ی چهل ساله» فرصتی برای شناخت این کارگردان

۱۶اردیبهشت،

گفتگوی مانی حقیقی با داریوش مهرجویی در نمایشگاه کتاب عرضه شد؛‌

کتاب «مهرجویی: کارنامه‌ی چهل ساله» گفتگوی بلند مانی حقیقی با داریوش مهرجویی دربارهٔ زندگی و آثارش منتشر و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است.

به گزار ش باشگاه خبرنگاران به نقل از سینمای ایران؛‌ این کتاب را نشر مرکز در ۳۰۰۰ نسخه ۳۶۰ صفحه به قیمت ۱۷۹۰۰ تومان به علاقمندان سینما و فرهنگ ارائه کرده است.  
متن این کتاب براساس سلسه مصاحبه‌هایی تنظیم شده که حقیقی برای ساخت مستندی دربارهٔ مهرجویی با کارگردان نام‌دار ایرانی انجام داد. بخش‌های کوتاهی از حرف‌های کارگردان دربارهٔ آثارش – از «الماس ۳۳» تا «سنتوری» – در مستند «کارنامه‌ی چهل ساله» تدوین شد و متن کامل صحبت‌ها در این کتاب موجود است. تنظیم و ویرایش این گفت‌وگوی بلند را نیما حسنی‌نسب انجام داده که در مستند «کارنامه‌ی چهل ساله» به نوان مشاور تحقیق با مانی  حقیقی همکاری داشت.
 این اولین مصاحبه بلند و مفصل و پر جزئیات مهرجویی دربارهٔ تک تک فیلم‌ها و حضور پر بار چهار دهه‌ای در سینمای ایران است؛ هر فصل از کتاب، شامل خاطرات و ناگفته‌هایی خواندنی از تولید و نمایش یک فیلم‌ و همچنین بحث‌های تحلیلی مهرجویی و حقیقی در مورد فرم، مضامین و مولفه‌های آثار شاخص و ماندگار این سینماگر معتبر و پر طرفدار ایرانی‌ست.  
علاوه بر این‌ها، در کتاب «مهرجویی: کارنامه‌ی چهل ساله» می‌شود خاطرات شنیدنی و دست اولی دربارهٔ زندگی این چهره جذاب سینمای ایران از زبان خودش پیدا کرد. مهرجویی با حوصله و صریح از زندگی و متن و حاشیه هر کدام‌ از فیلم‌هایش حرف زده و خواندنش فرصتی‌ست برای شناخت بهتر این فیلمساز و فیلم‌های متنوعی که در چهل سال فعالیت مستمر نوشته و کارگردانی کرده است./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.