کتاب نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی‌ فجر انتشار یافت

 

۳۷ مقاله به جشنواره تجسمی فجر رسید

به گزارش خبرنگار تجسمی‌ ممتازنیوز، کتاب جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی‌ فجر انتشار یافت. این کتاب آثار نمایشگاهی را در دو بخش ملی: نقاشی، خوشنویسی، مجسمه سازی، سفال و سرامیک، نگارگری، تصویرسازی، فیلم و در بخش بین‌الملل: پوستر، عکاسی، کاریکاتور و همایش و مقالات علمی‌منتشر شده است. در بخش نقاشی با موضوع ایثار و فداکاری تعداد آثار رسیده:۱۴۹۵، شرکت کننده:۶۳۷، تعداد آثار نهایی ۳۶ نفر و تعداد اشخاص ۳۴ نفر است. در این بخش ۳۶ اثر انتشار یافته است. اما در بخش خوشنویسی ۵۳۲ اثر از ۳۰۰ هنرمند به دبیرخانه رسیده است. از این تعداد ۱۹۹ اثر از ۱۲۶ هنرمند به بخش نمایشگاهی راه پیدا کرده است که می‌‌توانید این آثار را در کتاب جشنواره ببینید.

اما در بخش نگارگری ۳۹۲ اثر از ۲۶۲ هنرمند رسیده است که از این تعداد ۷۲ اثر از ۵۹ هنرمند انتشار یافته است. سفال و سرامیک یکی دیگر از رشته‌های تجسمی‌ است که در این جشنواره برگزار شد. در این بخش ۲۱۶ اثر از ۱۳۱ هنرمند رسیده است. از این تعداد ۲۸ اثر از ۲۰ هنرمند انتشار یافته است. بخش مجسمه‎‌سازی هم با موضوع وحدت در جشنواره ارائه شد. در این بخش ۳۵۲ اثر از ۱۹۱ هنرمند ارائه داده شد که در نهایت ۲۵ اثر از ۲۵ هنرمند به بخش نمایشگاهی راه پیدا کرد و تصاویرش در این کتاب انتشار یافت.

موضوع بخش تصویرسازی داستان‌های انقلاب اسلامی‌ است. در این بخش ۵۸۷ اثر از ۲۴۶ هنرمند به دبیرخانه ارسال شد. که در نهایت ۴۸ اثر از ۳۷ هنرمند به بخش نمایشگاهی رسید و در کتاب جشنواره انتشار یافت. در بخش پوستر با موضوع عدالت هم ۱۴۱۶ اثر از ۵۲۸ شرکت کننده به دبیرخانه رسید که از این تعداد ۶۱ اثر از ۵۳ هنرمند به روی دیوار رفت. کاریکاتور هم امسال با موضوع عدالت در جشنواره برگزار شد. در این بخش ۷۳۶ اثر از ۲۴۰ هنرمند رسید که از این تعداد۱۱۷ اثر از ۷۴ نفر در این کتاب انتشار یافت.

علاقه‌مندان به عکاسی به طور حتم می‌توانند پیش بینی کنند که بیشترین تعداد شرکت کننده در جشنواره به عکاسی اختصاص دارد. هنرمندان با موضوع امید و شادی‌های زندگی ۵۷۶۵ اثر از ۱۱۶۲ هنرمند به دبیرخانه ارسال کردند. ۷۷ اثر از ۷۰هنرمند در این کتاب انتشار یافته است.

آیین اختتامیه نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر ۳۰ بهمن ماه ساعت ۱۸ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر از روز ۳ بهمن ماه با حمایت دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، کار خود را در تهران آغاز و تا ۳۰ بهمن ماه در موزه هنرهای معاصر تهران و فرهنگسرای نیاوران ادامه دارد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. ماهی:

    بنام خدا
    سلام و عرض خسته نباشید. در مورد طرز تهیه کتاب جشنواره خبری درج نشده است. در این زمینه هم اطلاع رسان گردد.
    با تشکر: ماهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.