کت و شلوار قالب تن مردان ایرانی شده است

گردآوری شده به همت گروه فرهنگ خبرگزاری ممتازنیوز

یک طراح لباس مطرح کرد:

یک طراح لباس معتقد است: کت و شلوار دیگر قالب تن مردان ایرانی شده و از میان برداشتن آن کار درستی نیست. طرح‌های تازه باید در کنار کت و شلوار باشند.

هدی حسین‌پور، طراح لباس پیشکسوت دربارهٔ طراحی لباس برای مردان و جایگزینی لباسی تازه به جای کت و شلوار به خبرنگار هنرآنلاین گفت: برای طراحی یک لباس باید به یسیاری از ویژگی‌های آن دقت کرد. به طور مثال راحتی، سبکی و حتی شیکی. صرفا عقبه تاریخی داشتن برای یک لباس کافی نیست.

وی ادامه داد: کت و شلوار دیگر یک لباس وارداتی برای ما ایرانی‌ها محسوب نمی‌شود زیرا آنقدر از عمر آن می‌گذرد که دیگر قالب تن مردان ایرانی شده است و تلاش برای از میان برداشتنش بی فایده است. زیرا سالیان سال زمان می‌برد. اینکه ما طراحی‌های تازه برای مردان داشته باشیم به هیچ عنوان چیز بدی نیست و اتفاقا سودمند و مفید هم هست. زیرا شکل اجتماعی پوشش مردان را از یکنواختی درمی‌آورد. اما همه این‌ها باید در کنار کت و شلوار باشد.

حسین‌پور افزود: کت و شلوار لباسی است که حتی بچه‌ها هم از پوشیدن آن لذت می‌برند و تا به سنی می رسند که بتوانند از والدین خود درخواست لباس کننند فورا خواستار پوشیدن کت و شلوار می‌شوند. این شوق از کودکی با آن‌ها همراه است و در هر مرحله از زندگی در کنارشان خواهد بود. حالا چگونه می‌شود لباسی را که تا این حد در میان مردان ایرانی محبوبیت پیدا کرده است به یکباره جمع‌آوری کرد؟

وی در پایان تصریح کرد: در ساختار کت و شلوار هیچ گونه ناهنجاری با عرف و اخلاق و دین ما دیده نمی‌شود. تنها چیزی که دربارهٔ این لباس مطرح است این است که از المان‌های ایرانی و اسلامی در آن استفاده نشده که این سبب هم برای جمع‌آوری‌اش کافی نیست.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.