کدام اتومبیل‌ مشتری جهانی بیشتری دارد؟

۱۶م دیماه ،

بازار اتومبیل‌های اروپایی کساد است، اما مشتری اتومبیل های آمریکایی همچنان بالاست.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، پایگاه اینترنتی ژورنال دونت، در حالیکه بازار اتومبیل های اروپایی متعاقب بحران اقتصادی بسیار کساد است، خودروهای آمریکایی ها همچنان مشتریان بسیاری دارد؛ به گونه ای که سال قبل تعداد مشتریان اتومبیل های آمریکایی ها در بالاترین سطح خود طی ۳۰ سال اخیر قرار داشت. این اختلاف بازار میان خرید و فروش اتومبیل های اروپایی و آمریکایی، ۴ سال پس از بحران بد اقتصادی که گریبانگیر آمریکا شده بود، بسیاری را متعجب کرده است.
طبق گزارش انتشار یافته از سوی گروه اتودیتا، بازار اتومبیل های آمریکایی در سال ۲۰۱۲ شاهد افزایش ۱۳٫۴ درصدی در فروش ( تعداد ۱۴٫۴۹ خودرو) اتومبیل ها بوده است. گفتنی است در دو سال پیش از آن نیز خرید و فروش اتومبیل در آمریکا شاهد افزایش بوده است.
طبق آمار انتشار یافته از سوی پایگاه اینترنتی واردزاتو(Wardsauto) این رقم، بالاترین میزان فروش از سال ۱۹۴۸ بوده است. ژنرال موتورز، تولیدکنندۀ شمارۀ یک اتومبیل آمریکا شاهد افزایش ۳٫۷ درصدی(۲٫۶ میلیون خودرو) در فروش اتومبیل های تولیدی خود بوده است. اما مدل کادیلاک آمریکایی در سال قبل شاهد کاهش ۱٫۷% در فروش بوده که این مسئله بیانگر مشکلات موجود در بازار اتومبیل های لوکس تولیدِ آمریکاست. اما سهم جنرال موتورز در مجموع به ۱۷٫۹% کاهش یافته است که طی ۶۰ سال اخیر رقمی قابل توجه است. در سال ۲۰۱۱ سهم جنرال موتورز ۱۹٫۶% بوده است.
رشد سالیانۀ شرکت فورد نیز رقم ۴٫۷%(۲٫۲۵ میلیون خودرو) را نشان می دهد. سهم شرکت فورد در بازار اتومبیل نیز به ۱۵٫۵% کاهش یافته است. اما بازار فروش (گروه ژاپنی) تویوتا، بعد از دو سال کاهش، با افزایش ۲۷% (۲٫۰۸ میلیون خودرو) از وضعیت خوبی برخوردار بوده است. سهم تویوتا از بازار اتومبیل نیز رقم ۱۴٫۴% را نشان می دهد. جیم لنتز، مدیرعامل گروه تویوتا در آمریکا می گوید: با افزایش دو برابری در فروش محصولات، تویوتا در سال ۲۰۱۲ در وضعیتی استثنایی قرار داشت. وی می افزاید: سال ۲۰۲۴ آغاز شده و بازار فروش اتومبیل های تویوتا همچنان بالاست. از این رو پیش بینی می گردد که سال جاری نیز سال خوبی برای تویوتا باشد. برند آمریکایی کرایسلر، شعبۀ فیات نیز سال قبل با افزایش ۲۱ درصدی در فروش(۱٫۶۵ میلیون خودرو) روبرو بوده که در ۵ سال قبل رقمی بی سابقه است.فروش اتومبیل های ژاپنی هوندا و نیسان نیز به ترتیب با افزایش ۲۴% و ۹٫۵% و همچنین فولکس واگن آلمانی با افزایش ۳۵٫۱ درصدی روبرو بوده است.
بازار خرید و فروش اتومبیل های آمریکایی در حال داغ است که خودروهای اروپایی، به خصوص صنعت خودروسازی فرانسه(با کاهش ۱۴% در فروش اتومبیل های نو) متعاقب بحران اقتصادی خسارات بسیاری متحمل شده اند.

ارسال نظر :


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.