کدام خودروها استاندارد مصرف سوخت را پاس نمی‌کنند؟

مدیر بهینه‌سازی انرژی در بخش حمل و نقل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت از ابلاغ استاندارد ملی مصرف سوخت خودروهای گازسوز خبر داده و خاطرنشان کرد که برخی از خودروهای در حال تولید این استاندارد را پاس نخواهند کرد.

پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی به نقل از ایسنا محمدرضا فیض‌آبادی پاسخ این پرسش که کدام خودروها استاندارد ملی مصرف سوخت خودروهای گازسوز را پاس نخواهند کرد؟ را به مسئولان سازمان ملی استاندارد ایران محول کرد.
او اظهار کرد: استاندارد ملی مصرف سوخت خودروهای گازسوز از ابتدای مهرماه ابلاغ شده و لازم‌الاجرا است.
وی با بیان اینکه خودروهایی که استاندارد معیار مصرف سوخت بنزین را پاس نمی‌کنند، استاندارد ملی مصرف سوخت گاز را نیز پاس نخواهند کرد، خاطرنشان کرد: البته استاندارد تدوین شده در زمینه مصرف سوخت گاز با استانداردهای اروپایی فاصله زیادی دارد با این حال سطح تکنولوژی صنعت خودروی داخلی در حدی است که برخی از خودروها این استاندارد را نیز پاس نخواهند کرد.
مدیر بهینه‌سازی انرژی در بخش حمل و نقل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در پاسخ به این پرسش که کدام خودروهای در حال تولید استاندارد جدید مصرف سوخت گاز را پاس نخواهند کرد؟ تصریح کرد: نظارت بر حسن اجرای استانداردها و تعیین مصداق‌ها در این حوزه بر عهده سازمان ملی استاندارد ایران بوده و این سازمان در این خصوص باید پاسخگو باشد.
به گفته وی، خودروسازان موظفند که برچسب مصرف سوخت بنزین و گاز را بر روی سمت راست شیشه جلوی خودرو نصب کنند.

Share


خودروسازی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.