کدام مسائل را پیش از ازدواج مطرح کنیم ؟

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ممتاز نیوز در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،
ممتاز نیوز : موضوعات مهمی وجود دارد که باید پیش از ازدواج مطرح شود و مورد بحث و گفتگو قرار گیرد. اما این موضوعات چه می باشند؟ آنچه در ادامه می آید شامل نکاتی است که از نظر کارشناسان حتما باید پیش از ازدواج مطرح شود و به نتیجه برسد.

● در مورد کار و پول صحبت نمایید.

مسائل مالی یکی از مهم ترین مسائلی است که زوج ها را به بحث و جدل وا می دارد پس همین الان حرف هایتان را بزنید و سنگ ها را وا بکنید. دوست دارید حساب مشترک داشته باشید یا حساب جداگانه؟ چه کسی باید خرج های روزانه را بدهد؟ سرمایه گذاری های بزرگ بر عهده کدام یک از شما خواهد بود؟ فرد صرفه جویی میباشید یا ولخرجی می نمایید؟ بعد از اینکه در مورد این سوالات صحبت نمودید، برنامه های کاری و شغلی خود را نیز بیان نمایید. دوست دارید ۵ سال بعد به کجا رسیده باشید؟ از در آمدتان راضی میباشید؟ اگر نه، چه برنامه هایی برای بیشتر نمودن درآمدتان دارید؟

نکته: اگر بر سر ساعات کار به توافق نرسیدید اشکالی ندارد. وقتی یکی از زوجین بیش از اندازه کار می نماید و زمان بسیاری را در خارج از خانه سپری می نماید، این احتمال هست که در اوایل ازدواج به مشکل بربخورند ولی ممکن است در آینده هردو بپذیرند که در درازمدت، ثبات مالی از هرچیز دیگری مهم تر است.

● حتما در مورد بچه صحبت نمایید.

اگر پیشا فرصتش پیش نیامده حالا وقت آن است که در نظر خود را در مورد بچه داشتن یا نداشتن بیان نمایید. بگویید بچه دوست دارید یا نه. اما مراقب باشید بحث را در اینجا متوقف نکنید. در مورد همه احتمالات صحبت نمایید. جنسیت بچه برایتان مهم است؟ چند سال بعد از ازدواج می خواهید بچه دار شوید؟ آیا در صورت لزوم حاضرید بچه ای را به فرزندخواندگی بپذیرید؟ اگر کوکتان نافرمانی نمود چگونه با او برخورد می نمایید؟ همه اینها موضوعاتی می باشند که اگر در موردشان به روشنی صحبت نکنید در آینده تبدیل به بحث و دعوا خواهند شد.

نکته: اشکالی ندارد اگر در مورد تعداد بچه ها به توافق نرسیده اید. تنها بعد از تولد اولین بچه است که می توان تصمیم گرفت چند بچه کافی است.

● در مورد مذهب و ارزش های انسانی صحبت نمایید.

ایمان و ارزش های اخلاقی ممکن است در اوایل ازدواج چندان مهم به نظر نرسند اما نقش دین و اخلاقیات از آنچه اکثر زوج ها تصور می نمایند مهم تراست.به گزارش تفسیری برترین ها روانشناسان می گویند بسیاری از اشخاص وقتی درمی یابند که همسرشان از آنچه فکر می نموده اند مذهبی تر است، یا در می یابند همسرشان آنقدرها که می خواهند مذهبی نمی باش، دچار اختلاف می شوند. این مساله وقتی جدی تر می گردد که بچه به دنیا می آید و باید در مورد طرز تربیت او تصمیم بگیرید. بنابراین حتما در مورد دین و ایمان و تاثیری که فکر می نمایید بر زندگی شما خواهد داشت صحبت نمایید.

نکته: اگر برسر موضوعات مربوط به خانواده همسرتان به توافق نرسیدید اشکالی ندارد. مسائل خانوادگی جزو مشکلات کوچک همه زوج های جوان می باشند ولی لزوما رابطه زن و شوهر را تهدید نمی نمایند. به طور مثال می توانید به همسرتان بگویید که می تواند به دیدن پدر و مادرش برود ولی شما ممکن است بعضی اوقات او را همراهی نکنید. مهم این است که هیچ یک از دوطرف حس نکند که نسبت به خانواده همسرش در اولویت دوم قرار دارد.

● در مورد اختلافات و دعواها صحبت نمایید.

در زندگی مشترک بحث و جدل اجتناب ناپذیر است. همه زوج ها گاهی با هم اختلاف و کشمکش پیدا می نمایند. اما آنچه مهم است چگونگی برخورد آنها با این اختلافات است. هرکس روشی برای مدیریت اختلافات دارد. اطمینان حاصل نمایید که روش مدیریت یکدیگر را درک می نمایید. به آخرین باری که دعوا نموده اید فکر نمایید. چه اتفاقی افتاد؟ چه چیز شما را ناراحت نمود؟ آیا جزو کسانی میباشید که سکوت می نمایند و حرف نمی زنند یا جزو کسانی که تا مشکل را حل و فصل نکنند خوابشان نمی برد؟

نکته: اشخاص معمولا در مورد مسائل کوچکی مثل اداره خانه، تقسیم کارهای خانه و غیره به مشکل می خورند. چه کسی باید دستشویی را بشوید؟ آشغال ها را چه کسی خارج ببرد؟ و غیره. اینها چیزهایی می باشند که با کمی گذشت و درک حل می شوند ونگران نماینده نمی باشند.

● حساسیت ها، ترس ها و عادت های خود را بیان نمایید.

اگر چیزی هست که شما را عصبی می نماید، یا اگر از چیز خاصی می ترسید یا وسواس خاصی دارید حتما در مورد آن صحبت نمایید. اگر از ولخرجی بدتان می آید حتما به همسرتان بگویید. اگر تحمل ندارید که شوهرتان به غیر از موارد لزوم با خانم های دیگر صحبت کند حتما این احساس خود را بیان نمایید.

نکته: اشکالی ندارد اگر در مورد سرگرمی ها و چگونه پر نمودن اوقات فراغتتان به توافق نرسیده اید. به طور مثال اگر شما عاشق تماشای فوتبال میباشید ولی طرف مقابل علاقه ای به آن ندارد، نگران نباشید. شما می توانید به تنهایی فوتبال نگاه نمایید. نکته مهم این است که شما و او بر سر مدت زمانی که جدا از هم سپری می نمایید توافق نمایید.

منبع : البرز

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.