کدام کلمه در نطق‌های انتخاباتی آمریکا «ممنوع» است؟

در محل سخنرانی اوباما مراکز خیریه ای وجود دارد که هزاران بی خانمان از خدمات آنها استفاده می کنند و این نمونه کوچکی از فقر و بیکاری گسترده ای است که در سراسر آمریکا وجود دارد.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، در حالیکه مشکلات اقتصادی آمریکا از مهمترین محورهای مبارزات انتخاباتی آمریکاست و هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه تلاش می کنند تا با برجسته کردن ضعف سیاستهای اقتصادی یکدیگر حریف را از میدان به در کنند، اما به نظر می رسد اشاره به برخی کلمات یا مصادیق خط قرمز نانوشته رامنی و اوباما محسوب می شود.

اوباما رییس جمهور آمریکا اکنون در شهر شارلوت کارولینای شمالی محل گردهمایی سراسری حزب دموکرات به سر می برد و اگرچه بخش مهمی از مردم این شهر از فقر و بیکاری گسترده رنج می برند، اما شرکتهای بزرگ و بسیار ثروتمند حامی اوباما در این منطقه کم نیستند.

در کنار آسمانخراشهای سر به فلک کشیده ثروتمندان و شرکتهای بزرگ، شمار زیادی از مردم این شهر در فقر و بدبختی زندگی می کنند. در شارلوت مراکز خیریه ای وجود دارد که هزاران بی خانمان از خدمات آنها استفاده می کنند و این نمونه کوچکی از فقر و بیکاری گسترده ای است که در سراسر آمریکا وجود دارد.

بسیاری بر این باورند که بعید است در مبارزات انتخاباتی به مشکلات قشر فقیر آمریکا توجه شود. آمارها نشان می دهد هم اکنون ۴۶ میلیون نفر در آمریکا فقیر هستند.

با وجود این مسئله، هیچ کدام از نامزدهای انتخاباتی در آمریکا درباره فقر صحبت نمی کنند گویا اصلا قشر فقیر وجود خارجی ندارند و برای سیاستمداران بی اهمیت هستند. اصولا نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بیشتر روی قشر متوسط تمرکز دارند و سعی می کنند رای آنها را جلب کنند.

اگرچه کارشناسان سیاسی امریکا می گویند یکی از علل این بی توجهی این است که فقرا هرگز سازمان یافته عمل نکرده و نماینده ای از خود نداشته اند، اما به نظر می رسد با ظهور جنبش اشغال وال استریت، کم کم این رویه باطل از بین خواهد رفت و دیگر سیاستمداران و رهبران سیاسی این کشور نمی توانند مثل دهه های قبل، وجود فقر را به عنوان مشکلی اساسی در آمریکا انکار کنند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.