کدام یک از فیلم های شاخص فجر ۳۲ به اکران عید فطر می‌رسند؟

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

گزارش/

عید فطر یکی از مهم ترین فصل های اکران در سینمای ایران محسوب می گردد و امسال به سبب برگزاری جام جهانی و تعدد فیلم های متقاضی اکران، برای صاحبان فیلم ها اهمیت خاصی دارد..

سرویس سینمایی هنرآنلاین/ اکران عید فطر یکی از مهم ترین فصل‌های اکران بعد از عید نوروز است و صاحبان فیلم‌ها و تهیه کنندگان سینمای ایران تلاش می کنند فیلم های خود را در این مقطع زمانی به اکران برسانند. اکران نوروزی و عید فطر دو مقطع حساس اکران در سال می باشند وطبق روال هرسال فیلم های شاخص جشنواره فیلم فجر در این دو فصل مهم اکران می شوند. امسال هم همانند سال های قبل اکثر تهیه کنندگان و صاحبان فیلم می خواهند از این فرصت استفاده کنند و فیلم هایشان را در این فصل نمایش دهند.

امسال بر خلاف سال های قبل ، با برگزاری جام جهانی مواجه خواهیم شد و به همین سبب بسیاری از فیلمسازان نمی‌خواهند فیلم هایشان در قالب اکران دوم نوروزی و در حوالی ماه خرداد و تیر اکران شود.همین امر سبب شده است که بسیاری از فیلمسازان تمایل داشته باشند فیلم های خود را در عید فطر اکران کنند. امسال عید فطر مصادف است با ۷ مردادماه، یک ماه از تابستان قبل است و تعطیلی مدارس به افزایش مخاطبان کمک خواهد کرد.

فیلم های شاخص جشنواره سی و دوم فیلم فجر که به اکران نوروزی نرسیدند، شانس حضور در این فصل از اکران را دارند. “شیار ۱۴۳ ” به کارگردانی نرگس آبیار، “آرایش غلیظ” به کارگردانی حمید نعمت الله، “آتش بس ۲” به کارگردانی تهمینه میلانی و “شهر موش ها ۲” یکی از پر هزینه ترین فیلم های سینمای ایران در سال های اخیر، گزینه هایی می باشند که شانس بیشتری برای اکران در عید فطر دارند و باید منتظر بود و دید که کدام یک از این فیلم ها اکران خواهند شد.

شیار ۱۴۳

فیلمی که پدیده جشنواره سی و دوم لقب گرفت و کمتر کسی فکرش را می کرد که این فیلم در جشنواره فیلم فجر مورد توجه علاقه مندان و اهالی رسانه قرار بگیرد، یکی از گزینه های اصلی اکران عید فطر است.

مریلا زارعی در سی و دومین جشنواره فیلم فجر جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در نقش “الفت” این فیلم دریافت کرد.

آرایش غلیظ

فیلم تازه حمید نعمت الله یکی از گزینه های اصلی اکران نوروزی بود. “آرایش غلیظ “به این سبب که ممکن بود بسوزد و تحت تاثیر فیلم های دیگر قرار گیرد از اکران نوروزی کنار قبل شد.سعید سعدی تهیه کننده فیلم برای ثبت قرارداد “آرایش غلیظ” به منظور اکران در عید فطر با یکی از گروه های سینمایی در حال مذاکره است.

سومین فیلم حمید نعمت الله در سی و دومین جشنواره فیلم فجر موافق و مخالفان بسیاری داشت.

حامد بهداد به واسطه حضور در این فیلم نامزد نقش اول مرد شد، که در نهایت سیمرغ نوید محمد زاده به رضا عطاران رسید.

حامد بهداد، طناز طباطبایی، حبیب رضایی، علی عمرانی، جمال اجلالی، هومن برق‌نورد و امیر بدری از بازیگران “آرایش غلیظ” می باشند.

آتش بس ۲

تهیمینه میلانی بعد از سی و دومین جشنواره فیلم فجر فیلم تازه اش را کلید زد. “آتش بس ۲” عنوان تازه‌ترین فیلم این کارگردان سینمای ایران است که ادامه دهنده همان خط قصه “آتش بس” است. این فیلم برای حضور در جشنواره سی و سوم آماده نخواهد شد و سازندگان این فیلم قصد دارند که ” آتش بس ۲″را همزمان با عید سعید فطر اکران کنند.

این فیلم قصه یک زوج جوان و تحصیل کرده که عازم سفری به خارج از کشور می باشند ، پس از سال ها، مشاور خانواده ی خود را بطور اتفاقی در فرودگاه ملاقات می کنند و در مدت زمانی که منتظر پرواز خود می باشند ، اتفاقات سال هایی از زندگی خود را ، در مدتی که مشاور آنها در خارج از کشور به سر می برد ، مرور می کنند.

بهرام رادان، میترا حجار، آتیلا پسیانی، گوهر خیراندیش، مهرانه مهین ترابی، پژمان جمشیدی، دانیال عبادی، فلور نظری و رایان جواهریان در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

شهر موش ها ۲

نام “شهرموش ها ۲ ” تداعی کننده خاطرات بسیاری برای متولدین دهه شصت است. قسمت دوم این فیلم که کارگردانی آن بر عهده مرضیه برومند بوده ، همزمان با عید فطر روی پرده خواهد رفت.

منیژه حکمت تهیه کننده این فیلم در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی هنرآنلاین دربارهٔ آخرین وضعیت پروژه “شهر موش ها” گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این فیلم هم اکنون توسط مصطفی خرقه پوش در حال تدوین است. تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم تا قبل از فرا رسیدن عید فطر کار را به اتمام برسانیم و “شهر موش ها ۲” را در این مقطع زمانی اکران کنیم.

با این حساب باید منتظر بود و دید تا چندماه آینده کدام یک از این فیلم ها می توانند روی پرده بروند و سبب افزایش مخاطب و فروش میلیاردی در سینماهای تهران و شهرستان ها شوند.

˝آذر، شهدخت، پرویز و دیگران˝

برنده جایزه بهترین فیلم سی و دومین جشنواره فیلم فجر یکی از گزینه های اصلی اکران عید فطر است و تهیه کننده این فیلم ، سید جمال ساداتیان می خواهد فیلمش را در این مقطع زمانی اکران کند. پیش از این قرار بود این فیلم در نوروز ۹۳ اکران شود اما این اتفاق نیفتاد و اکران فیلم به زمان دیگری موکول شد. ساداتیان برای ثبت قرار داد این فیلم با گروه سینمایی فرهنگ، در حال مذاکره است.

˝آذر، شهدخت، پرویز و دیگران˝ سیمرغ بلورین بهترین فیلم و فیلمنامه را از سی و دومین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.
فیلمنامه این فیلم را مرجان شیر محمدی همسر بهروز افخمی بر اساس رمانی به همین نام نوشته خودش به نگارش در آورده است.
مهدی فخیم زاده، گوهر خیر اندیش، رامبد جوان ، مرجان شیرمحمدی و امیر علی دانایی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.
 

انتهای پیام/۵۵

ســــام بــهشتی


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.