کدفروشان اقتصادی در فهرست سیاه “نظام مالیاتی”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به قرار دادن اسامی کدفروشان در فهرست سیاه گفت: این مسئله پس از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده فراگیر شده است سازمان امور مالیاتی این اشخاص را شناسایی کرد و در فهرست سیاه نظام مالیاتی قرار داده است.

به گزارش ممتاز به نقل از سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران  به نقل از  رسانه مالیاتی ایران، علی عسکری با بیان این که برای شناسایی دقیق فعالیت‌های اقتصادی که در حوزه‌های مختلف صورت می گیرد، صدور شماره اقتصادی ضروری است، گفت: برای اشخاص حقیقی، حقوقی و تشکل‌های قانونی دریافت شماره اقتصادی الزامی است و فعالیت اشخاصی که این شماره را نداشته باشند ، غیرقانونی است.

وی تصریح کرد: تاکنون حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار مودی و فعال اقتصادی برای دریافت شماره اقتصادی نام نویسی کرده‌اند.

عسکری در ادامه با بیان این‌که ثبت نام کد اقتصادی سه مرحله دارد، اظهارداشت: تقریبا ۹۰ درصد فعالان اقتصادی ثبت نام مرحله اول را انجام داده اند و ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر نام نویسی مرحله دوم را که مربوط به دریافت اطلاع تکمیلی است به پایان رسانده اند.

وی در دربارهٔ خرید و فروش کد اقتصادی نیز اظهار داشت: پس از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده عده‌ای به عنوان خریدار کالا یا فروشنده  برگه فروش را برای اشخاص دیگر کردند که متاسفانه در اقتصاد ما رایج شده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور افزود :‌ شماره اقتصادی درج شده بر روی صورتحساب های ارائه شده مورد راستی آزمایی قرار می گیرند تا کدفروشان شناسایی و حذف شوند که در این باره تعدادی از این اشخاص را شناسایی کردیم و در فهرست سیاه قرار دادیم.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.