کربلا و نجف تعطیل شد

استانداری نجف اشرف نیز روز پنجشنبه را به عنوان تعطیل رسمی اعلام و تاکید کرد که این تصمیم با هدف حضور پرشور کارمندان در اعیاد میلاد فرخنده و با سعادت حضرت ولیعصر (ع) اتخاذ شده است.

استانداری استان های مقدس کربلا و نجف، روز پنجشنبه را به مناسبت نیمه شعبان و سالروز میلاد مهدی موعود (عح) تعطیل اعلام کردند.

به گزارش رسا، استانداری کربلا روزهای چهارشنبه و پنجشنبه را به مناسبت نیمه شعبان و سالروز میلاد منجی عالم بشریت حضرت امام زمان (عج) تعطیل اعلام کرد.

این شورا تاکید کرد همه سازمان ها و ادارات دولتی به جز سازمان های خدماتی و امنیتی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تعطیل خواهند بود تا مراسم عید بزرگ نیمه شعبان با شکوه هرچه تمام تر برگزار شود.

استانداری نجف اشرف نیز روز پنجشنبه را به عنوان تعطیل رسمی اعلام و تاکید کرد که این تصمیم با هدف حضور پرشور کارمندان در اعیاد میلاد فرخنده و با سعادت حضرت ولیعصر (ع) اتخاذ شده است.

محمد الخزاعی، مدیر رسانه ای استانداری نجف در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت که جشن میلاد امام منتظر (ع) به معنای شادمانی برای رهایی بشریت از ظلم و جهل و شرک و گرایش به سوی نور و حق و عدالت الهی به شمار می آید.

در حالی که دو روز تا برگزاری جشن بزرگ میلاد با سعادت حضرت امام زمان (ع) باقی مانده است شهروندان عراق همچنان از شهرهای مختلف خصوصا جنوب این کشور با پای پیاده به سوی کربلای معلا در حرکت هستند.

هیأت ها نیز با برافراشتن خیمه هایی در جاده هایی که زائران در آنها در حال پیاده روی هستند به ارائه خدمات به زائران می پردازند.

پیش بینی ها حاکیست بیش از پنج میلیون زائر در مراسم جشن میلاد امام زمان (عج) در کربلا حضور خواهند یافت. شیعیان شهرهای مختلف عراق از هم اکنون خود را آماده کرده اند تا روز پنجشنبه عازم کربلای معلا شوند.

ازدحام جمعیت و تدابیر شدید امنیتی در شهر مقدس کربلا به گونه ای است که ورود خودروها از بیست کیلومتری این شهر ممنوع بوده و اکثر زائران این مسیر را با پای پیاده خواهند پیمود.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.