کردها کنترل سه شهر در شمال شرق سوریه را در دست گرفتند

۲۱ آبان ،

گروه دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: کردهای سوریه کنترل سه شهر در شمال شرق این کشور را پس از آنکه نیروهای وفادار به دولت را متقاعد به ترک این شهرها ساخته‌اند، در دست گرفتند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مخالفان سوری روز جمعه شهر مرزی راس العین را تصرف کردند و استان الحسکه در این منطقه در شمال شرق شاهد درگیری‌های سنگین طی روزهای اخیر میان نیروهای وفادار به بشار اسد و شورشیان بوده است.

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که کردهای این کشور کنترل شهرهای درباسیه و تل التمر را در اواخر روز جمعه در دست گرفته‌اند.

به گفته این گروه کردها توسط شبه‌نظامیان حزب اتحاد دموکراتیک که حاوی روابطی با حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک است، پشتیبانی می‌شدند.

دیده‌بان حقوق بشر گفت: ساکنان و شبه‌نظامیان کرد دفاتر امنیتی و دولتی را در هر دو شهر محاصره کرده و نیروهای حامی دولت بشار اسد را متقاعد کردند که مناصب خود را ترک کنند.

دیده‌بان حقوق بشر همچنین تاکید کرد که ساکنان نگران بودند آن نوع خشونت‌هایی که سبب شد ۹ هزار سوری به سبب درگیری در شهر راس العین طی ۲۴ ساعت به ترکیه فرار کنند در این مناطق رخ دهد.

شهر درباسیه در شمال شرق راس العین در مرز ترکیه قرار داشته و گذرگاه مرزی کوچکی نیز در آن قرار دارد.

شهر تل التمر نیز در تقاطع راهبردی قرار داشته و جاده بین مرکز استان الحسکه به شهر راس العین با بزرگراه شرقی غربی اصلی منطقه در این شهر با یکدیگر تقاطع پیدا می‌کند.

دیده‌بان حقوق بشر همچنین اعلام کرد، روز شنبه نیروهای وفادار به دولت سوریه شهر عامودا واقع در شمال شرق درباسیه در مرز ترکیه را به دنبال تظاهرات علیه آنها در این شهر ترک کردند.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر، نیروهای دولتی سوریه اکنون تنها دو شهر مهم استان الحسکه را در کنترل خود دارند. این دو شهر عبارتند از خود شهر الحسکه و شهر قامیشلی در مرز شمال شرقی.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.