کرزای و اوباما دربارهٔ پیمان امنیتی آمریکا و افغانستان گفت‌وگو می‌کنند

۱۴م دیماه ،

رییس‌جمهوری افغانستان دوشنبه (۱۸ دی‌ماه) برای دیدار با همتای آمریکایی خود به واشنگتن می‌رود تا دربارهٔ پیمان امنیتی دو کشور بعد از سال ۲۰۲۲ میلادی گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، زلمی رسول، وزیر خارجه افغانستان اعلام کرد که در این دیدار حامد کرزای، رییس‌جمهوری افغانستان در دیدار با باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا دربارهٔ تعداد پایگاه‌های نظامی آمریکا در افغانستان و نیروهای نظامی که بعد از سال ۲۰۲۲ در این کشور می‌مانند، گفت‌وگو خواهد کرد.

وزیر امور خارجه افغانستان که در مجلس این کشور سخن می‌گفت، همچنین اعلام کرد، کرزای دربارهٔ تعطیل شدن زندان‌های آمریکایی‌ها در افغانستان نیز با اوباما صحبت خواهد کرد.

دولت افغانستان پیش از این نیز از آمریکا خواسته بود تا زندانیان تحت‌نظرش را به دولت کابل تحویل دهد.

رسول همچنین به نمایندگان مجلس گفت که کرزای از رییس‌جمهوری آمریکا خواهد خواست تا ارتش این کشور را به سلاح‌های پیشرفته تجهیز کند.

یکی دیگر از موضوع‌های مورد بحث در دیدار هفته آینده، مذاکرات صلح خواهد بود و این که آمریکایی‌ها چطور می‌توانند به برقراری صلح در افغانستان کمک کنند.

دولت قطر برای برقراری صلح در افغانستان به دولت این کشور پیشنهاد داده تا دفتری برای صلح راه‌اندازی شود. وزیر خارجه افغانستان گفت که این دفتر زمانی باز می‌شود که طالبان بپذیرد با دولت افغانستان گفت‌وگو کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.