کرسی‌های آزاد اندیشی در قالب‌های از پیش تعیین شده نمی‌گنجد

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

“جعفر گل‌محمدی” در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر کرسی‌های آزاد اندیشی از هدف اصلی خود فاصله گرفته اظهارداشت: کرسی‌های آزاد فکری در دانشگاه‌ها تبدیل به یک حرکت آیین نامه‌ای شده و به لحاظ پیچیدگی‌هایی که فضای کرسی‌های آزاد اندیشی دارد، تقریبا غیرقابل اجراست.
 
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با بیان این‌که این آیین‌نامه از طرف شورایعالی انقلاب فرهنگی تصویب و ابلاغ شد ادامه داد: پیچیدگی آیین نامه‌ها تا جائی بود که حتی کنداکتور برنامه به صورت ریز در آن مشخص شده بود و همین محتوا و چهارچوب رسمی موجب شد تا عملا استادان و به ویژه دانشجویان رغبتی به انجام آن نشان ندهد.  
 
وی ادامه داد: جلسات دانشجویی معمولا قالب‌های خاص خود را دارد و در برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده نمی‌گنجد.
 
گل‌محمدی با اشاره به موانع موجود بر سر راه برگزاری این جلسات تصریح کرد: برخی مسائل امنیتی با وجود اینکه قوه قضاییه با صدور بخش‌نامه‌های مختلف تاکید کرده است که سخنرانان این جلسات از هر جناح و دسته‌ای باید آزادانه مطالب خود را عنوان کنند و این مسائل در چارچوب قانون رعایت می‌شود، اما باعث عقب‌نشینی اساتید و دانشجویان شده است. 
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: هر چند ممکن است این نگرانی‌ها درست نباشد، اما رغبت دانشجو را مهار می‌کند و ما امیدواریم بسترهایی فراهم شود تا این موانع هر روز کمرنگ‌تر شود.  

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.