کرمانی مقدم: داخل زمین همدیگر را نمی‌شناختیم!/ مهمانی‌های شب قبل از داربی کاربچگانه‌ای بود

۳۰م دیماه ،

khoolosi-12.jpg

بازیکن اسبق پرسپولیس تهران از حواشی و خاطراتی که در چهار داربی حضور داشت، گفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرتضی کرمانی مقدم،‌ بازیکن اسبق پرسپولیس تهران اولین داربی‌اش را در ۱۳۶۷ تجربه کرد و سابقه حضور در چهار بازی مقابل استقلال را هم در کارنامه دارد. او همچنین دو گل در این بازی‌ها به ثمر رساند که پرسپولیس در هر دو بازی پیروز بوده است. یکی از گل‌های کرمانی همراه بود با برد سه بر یک تیم و دومین گل او هم در نیمه نهایی جام حذفی بود و پرسپولیس با گلزنی او راهی فینال شد.

کرمانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دربارهٔ خاطراتش از داربی پایتخت بیان کرد: بازی‌های استقلال و پرسپولیس، همیشه حساسیت‌های خاص خودش را داشته و این حساسیت‌ها برای تماشاگران بیشتر بود. در قبل هم مثل حالا اردویی نبود و علی پروین می‌گفت فردا فلان جا بیایید تا بدویم و بازی کنیم. ما مربی خودمان بودیم، اردو برگزار می‌کردیم و همه جوره مواظب تمرین و تغذیه بودیم. بازی داربی هم همیشه سخت بود و آن موقع تماشاگرها خوشحال‌تر بودند چون فوتبال زیبایی می‌دیدند. با وجود اینکه بیشتر بازی‌ها مساوی می‌شد اما تماشاگران راضی بودند.

وی ادامه داد: بازی‌های داربی همیشه حاشیه داشت. ما با وجود اینکه خارج زمین کری می‌خواندیم، در داخل زمین هم با بازیکنان حریف کری خوانی داشتیم. اما همیشه در خارج زمین رفیق بودیم چون با آن‌ها در تیم ملی با هم بودیم. با این حال در زمین بازی همدیگر را نمی‌شناختیم!

بازیکن اسبق تیم ملی همچنین دربارهٔ اتفاقاتی که در قبل مثل پیشنهاد برای مساوی شدن قبل از بازی می‌افتاد به ایسنا گفت: پیشنهاد خاصی نمی‌کردند. فقط پیش از بازی چند نفر از بازیکنان را دعوت می‌کردند و می‌گفتند که درگیری نباشد و جو ایجاد نکنیم. دربارهٔ مهمانی‌های شب قبل از بازی هم باید بگویم که کار بسیار بچگانه‌ای بود. در کجای دنیا چنین کاری می‌شود؟ البته زمان ما که اصلا پولی نبود غذا بدهند و می‌گفتند خودتان ساندویچ بخرید و بخورید، چه برسد به اینکه بخواهند مهمانی بدهند اما زمانی که چنین مهمانی‌هایی باب شد،‌ حاشیه‌ها افزایش پیدا کرد. به هر حال بازی در زمین چمن باید جوانمردانه باشد و با این کارها نمی‌توان فرهنگ‌سازی کرد.

کرمانی مقدم همچنین دربارهٔ وضعیت فعلی دو تیم استقلال و پرسپولیس پیش از داربی ۷۶، مطرح کرد: به اعتقادم پرسپولیس با آمدن یحیی به آرامش رسیده و صمیمیت بازیکنان هم بیشتر شده است و تیم امتیازهای خوبی گرفته است. به هر حال یحیی از سیستم چهار دفاعی استفاده می‌کند و این موضوع کمک کرده تا بازی‌های پرسپولیس بهتر شود. همچنین هواداران شاهد تیمی هجومی می باشند و اگر دو تیم به هوای مساوی نیایند، بازی زیبایی خواهد شد. استقلال هم تیم بزرگی است و کسی مثل قلعه‌نویی که مربی فهیمی است و بازیکنان خوبی در این تیم می باشند. به اعتقادم استقلال امسال راحت می‌تواند قهرمان شود، چون پتانسیل بالایی دارد و تیم یکدستی است.

وی همچنین دربارهٔ جوی که معمولا در بازی‌های داربی و روی سکوها به وجود می‌آید خاطرنشان کرد: امیدوارم هواداران فقط تیم خودشان را تشویق کنند. به هر حال فوتبال همیشه برد و باخت دارد و من به عنوان یک پیشکسوت پرسپولیس از هواداران دو تیم می‌خواهم که فقط تیم خودشان را تشویق کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.