کرمان به توان کاشت حلزون شنوایی دست یافت

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : با انجام اولین عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی در جنوب شرق کشور در مرکز آموزشی درمانی شفا، کرمان به عنوان دهمین مرکز جراحی کاشت حلزون در کشور معرفی شد.مریم عامی زاده، سرپرست مرکز کاشت حلزون جنوب شرق کشور گفت: این عمل جراحی برای کودکی ۲.۵ ساله که به صورت مادرزادی دچار مشکل شنوایی بود، انجام شد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ عامی زاده افزود: دوره توانبخشی این بیمار از ۴۰ روز آینده آغاز می گردد که یکصد جلسه توانبخشی برای او در نظر گرفته می گردد.

وی گفت: بهترین زمان برای کاشت حلزون شنوایی برای کودکان که از نظر مادرزادی دچار مشکل می باشند قبل از سه سالگی است.  

وی با قدردانی از حمایتهای مسئولان دانشگاه در زمینه فراهم شدن این عمل جراحی در کرمان، اظهار کرد: برای اینکه این مرکز جزو مراکز فعال کشور باشد نیازمند حمایتهای مسئولان و خیرین است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این نشست، گفت: انجام کاشت حلزون شنوایی در کرمان یکی از کارهای بزرگی است که در منطقه جنوب شرق کشور صورت گرفته است.

عبدالرضا صباحی با قدردانی از بانیان راه‌اندازی مرکز کاشت حلزون شنوایی در جنوب شرق در استان کرمان تصریح کرد: مریم عامی‌زاده از پزشکان کرمانی دوره تخصصی کاشت حلزون را گذرانده است و در رأس تیم پزشکی کاشت حلزون استان کرمان قرار دارد.

وی اضافه کرد: انجام این عمل در کرمان سبب شد خانواده هایی که برای درمان بیمار خود از این استان و استانهای جنوب شرق کشور رنج سفر را برای درمان عزیز خود به سایر استان های کشور تحمل می کردند، هموار شود.

وی ادامه داد: در دنیا خرید پروتز شنوایی با ارز بالایی انجام می گردد و در ایران هزینه خرید این پروتز دولتی است.

وی افزود: پروتز شنوایی که یک دستگاه کوچک الکترونیکی است در عمل کاشت حلزون جایگزین سیستم شنوایی در بیماران ناشنوا می‌شود.

صباحی ادامه داد: حلزون شنوایی با ارز بالایی حدود ۱۰۰ میلیون تومان از کشورهای خارجی خریداری می‌شود و در مراکز معدودی عمل کاشت حلزون شنوایی صورت می‌گیرد .

وی در ادامه شیوع ناشنوایی در استان کرمان به سبب ازدواج‌های فامیلی به ویژه در جنوب استان را به نسبت کشور بالا دانست.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.