کرملین: روسیه آماده است تا درباره پیشنهاد "وضعیت بی‌طرفی اوکراین" گفت‌وگو کند

سخنگوی کرملین امروز (جمعه) اعلام کرد، پوتین تمام اطلاعات مربوط به “عملیات ویژه” برای غیرنظامی کردن اوکراین را به صورت آنلاین دریافت می‌کند.

کرملین: روسیه آماده است تا درباره پیشنهاد "وضعیت بی‌طرفی اوکراین" گفت‌وگو کند

به گزارش ممتاز نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیری پسکوف، سخنگوی کرملین همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسکو به بیانیه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین درباره گفت‌وگوی بدون پیش شرط توجه می‌کند، آن را تحلیل کرده و این بیانیه را یک گام مثبت می‌داند. همچنین زلنسکی را به عنوان رئیس جمهوری در نظر می‌گیرد.  

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه در ادامه گفت: واکنش مسکو به تحریم‌های جدید غرب اعلام می‌شود و روسیه اصل تقابل را در پیش می‌گیرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه سخنرانی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا را درباره تحریم‌های روسیه تماشا نکرده است.

سخنگوی کرملین گفت فعلا نمی‌تواند درباره تماس‌های احتمالی زلنسکی و رئیس جمهور روسیه صحبتی داشته باشد.

پسکوف همچنین با توجه به تحریم‌های احتمالی علیه پوتین اعلام کرد، دولت روسیه ترجیح می‌دهد تا بجای احتمالات بر اساس واقعیت اقدام کند: مسکو منتظر واکنش هماهنگ غرب به “عملیات ویژه” برای غیرنظامی کردن اوکراین بود. دیر یا زود دوره عادی سازی فرا خواهد رسید.

پسکوف همچنین در پاسخ به این سوال که این عملیات روسیه چقدر طول می‌کشد، خبرنگاران را به ارتش ارجاع داد.

سخنگوی کرملین در ادامه صحبت‌هایش گفت: روسیه آماده است تا یک هیات عالی رتبه برای مذاکره به مینسک اعزام کند.

زلنسکی اوایل روز جمعه گفته بود که آماده است تا درباره “وضعیت بی طرفی اوکراین” با روسیه گفت‌وگو کند. کی‌یف در سال ۲۰۱۰ تحت فشار مسکو که نمی‌خواست اوکراین به عضویت پیمان‌های نظامی با کشورهای غربی (ناتو) درآید، اعلام وضعیت بی‌طرفی یا عدم تعهد کرده بود، اما بعدتر و در پی بالا گرفتن تنش بین دو کشور، پارلمان اوکراین به لغو وضعیت بی‌طرفی رای داد.

پسکوف همچنین در ابتدای امر گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده هدف این عملیات در اوکراین کمک به دو منطقه دونتسک و لوهانسک است از جمله از طریق غیرنظامی کردن اوکراین، که در واقع جزیی لاینفک از وضعیت بی طرفی محسوب می‌شود.

سخنگوی کرملین ادامه داد: در پاسخ به پیشنهاد زلنسکی، ولادیمیر پوتین آماده است یک هیات روسی در سطح نمایندگان وزارت دفاع، وزارت خارجه و دولت برای مذاکره با هیات اوکراینی به مینسک اعزام کند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.