کره‌جنوبی در جزیره مرزی با همسایه شمالی‌اش مانور برگزار می‌کند

۲۹ آبان ،

در دومین سالگرد حمله کره‌شمالی به جزیره‌ای مرزی در کره جنوبی که نگرانی‌ها از بروز یک جنگ تمام عیار را در سال ۲۰۱۰ برانگیخت، کره جنوبی این هفته یک مانور را این جزیره برگزار می‌کند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مانوری که قرار است روز جمعه برگزار شود شامل تمرین‌های میدانی و هم‌چنین شبیه سازی شده تفنگداران نیروی دریایی کره جنوبی مستقر در جزیره “یئون پیونگ” خواهد بود.

سخنگوی تفنگداران نیروی دریایی کره جنوبی امروز (دوشنبه) به خبرگزاری فرانسه گفت: این مانور بر اساس سناریوهای مختلفی که بر پایه‌ اقدامات تحریک آمیز و حملات صورت گرفته از سوی دشمن است، برگزار می‌شود.

به گفته این مقام مسئول در این مانور از سلاح‌های واقعی استفاده نمی‌شود؛ اقدامی که به منظور جلوگیری از واکنش‌های نظامی احتمالی از سوی پیونگ یانگ است.

در ۲۳ نوامبر ۲۰۱۰ در شلیک خمپاره به این جزیره دو تفنگدار نیروی دریایی کره جنوبی و دو غیرنظامی کشته شدند. این یکی از جدی‌ترین اتفاقهای مرزی میان دو کره از وقت جنگ کره که در سال ۵۳-۱۹۵۰ رخ داد، محسوب می‌شود.

در آن وقت نیروهای نظامی کره جنوبی در بالاترین سطح اخطار قرار گرفتند و با حملات آتشبار به حمله مذکور پاسخ دادند و دولت یک اتاق جنگ تشکیل داد.

کره شمالی گفته بود حملاتش پاسخی به مانور با استفاده از سلاح‌های واقعی کره جنوبی بوده است.

جزیره “یئون پیونگ” در جنوب مرز مشخص شده از سوی نیروهای سازمان ملل پس از جنگ کره است اما آبهای شمالی این جزیره از سوی پیونگ‌یانگ به عنوان مرز به رسمیت شناخته شده است.

این مرز دریایی در سال‌های ۱۹۹۹، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۹ صحنه درگیری‌های مرگبار دریایی میان دو طرف بوده است.

از وقت حمله به جزیره یئون پیونگ، کره جنوبی بر تعداد نیروهای خود در این جزیره افزوده و نیرو‌های دفاعی خود را در جزایر مرزی با کره شمالی ارتقاء داده است.

هم اکنون نگرانی‌های گسترده‌ای در سئول وجود دارد مبنی بر اینکه کره شمالی به دنبال تحریک‌های نظامی پیش از انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی در نوزدهم دسامبر است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.