کره جنوبی: بهانه‌ کره شمالی را درخصوص آزمایش‌های موشکی نمی‌پذیریم

خبرگزاری یونهاپ به نقل از یکی از مقامات رسمی وزارت خارجه کره جنوبی امروز (دوشنبه) گزارش داد که استفاده کره شمالی از رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا-کره جنوبی به عنوان بهانه‌ای برای پرتاب‌های موشکی جدیدش برای سئول “غیرقابل‌قبول” است.

کره جنوبی: بهانه‌ کره شمالی را درخصوص آزمایش‌های موشکی نمی‌پذیریم

به گزارش ممتاز نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی امروز به نقل از کی‌سی‌ان‌ای گزارش داد، پیونگ‌یانگ “مانورهای پرتاب موشک بالستیک را تحت شبیه‌سازی بارگیری کلاهک‌های هسته‌ای تاکتیکی” به منظور بررسی و ارزیابی “قابلیت بازدارندگی جنگ و ضد حمله هسته‌ای” در پاسخ به مانور نظامی مشترک آمریکا و کره‌جنوبی برگزار کرد.

این مقام رسمی وزارت امور خارجه کره جنوبی به شرط آنکه نامش فاش نشود، گفت: «کره جنوبی نمی‌تواند استفاده کره شمالی از رزمایش‌های مشترک آمریکا-کره جنوبی به عنوان بهانه‌ای برای توجیه اقدامات تحریک‌آمیز غیرقانونی‌اش را بپذیرد. سئول همچنین از پیونگ‌یانگ می‌خواهد تا تحریکات موشکی که موجب ایجاد تنش‌ در شبه جزیره کره و منطقه می‌شود را فورا متوقف کند.»

براساس گزارش یونهاپ، این مقام رسمی در ادامه افزود: دولت کره جنوبی “رویکردی همه‌جانبه‌نگر” را اتخاذ خواهد کرد؛ رویکردی که مانع تهدیدات کره شمالی می‌شود و توسعه هسته‌ای این کشور را  از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی بازمی‌دارد.

کره شمالی از آغاز سال جاری میلادی تا به الان آزمایش‌های موشکی متعددی را انجام داده است و تاکید کرده که این آزمایش‌ها در پاسخ به عدم توقف رزمایش‌های مشترک نظامی ایالات متحده – کره جنوبی صورت می‌گیرد؛ رزمایش‌هایی که به عقیده کره شمالی ثبات منطقه‌ای را به خطر می‌اندازد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.