کره جنوبی پنجشنبه موشک ماهواره بر خود را راهی فضا می‌کند

۰۷م آذر ،

alyafa.jpg

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که روز پنجشنبه موشک ماهواره بر خود را که بخش بسیاری از آن ساخت صنایع داخلی این کشور است، راهی فضا خواهد کرد.

به گزاش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد، ‌روز پنجشنبه موشک نارو-۱ را که ساخت مشترک مهندسان کره‌ جنوبی و روسیه است به فضا پرتاب خواهد کرد و دو ناو جنگی کره نیز عملیات پرتاب این موشک را پشتیبانی و نظارت می‌کنند.

ارتش کره جنوبی هم چنین برای آمادگی جهت پرتاب این موشک بالستیک، از امروز(سه شنبه) بر فراز منطقه‌ای که قرار است از آنجا موشک شلیک شود منطقه پرواز ممنوع اعلام و سامانه‌های اخطار سریع خود را نیز فعال کرده است.

کره جنوبی ابتدا قصد داشت تا این ماهواره بر ساخت داخل را ۲۹ اکتبر به فضا پرتاب کند اما دو ساعت قبل از پرتاب به سبب مشکلات فنی کره‌ای‌ها موفق به انجام این امر نشدند.

گرچه بنابه اعلام مقامات کره‌ای این ماهواره‌ بر با اهداف غیرنظامی ساخته شده اما از آنجایی که یک موشک بالستیک محسوب می‌شود سبب نگرانی‌ همسایه‌های شمالی خود یعنی کره شمالی شده است.

موشک نارو-۱ با مشارکت روسیه و کره جنوبی ساخته شده که موتور آن روسی و در کارخانه‌های روسیه ساخته شده و مهندسان کره‌ای تجهیزات مربوط به سوخت و هدایت موشک را نصب کرده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.