کره شمالی: از تسلیحات هسته‌ای دست نخواهیم کشید

۳۱فروردین۱۳،

کره شمالی با رد شرط آمریکا برای گفت‌وگوها مبنی بر توقف ساخت تسلیحات هسته‌ای امروز (شنبه) تصریح کرد که از تسلیحات هسته‌ای‌اش دست نخواهد کشید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزری رویترز، این در حالی است که کره شمالی اعلام کرده خواهان بحث در مورد خلع سلاح است. کره شمالی به نشانه پایان احتمالی هفته‌ها خصومت فزاینده در شبه جزیره کره روز پنجشنبه لیستی از شروط را به آمریکا و کره جنوبی ارائه داد؛ از جمله این شروط برداشته شدن تحریم‌های سازمان ملل است.

اما آمریکا اعلام کرد منتظر “نشانه‌های روشن” مبنی بر این است که کره شمالی فعالیت‌های مربوط به تسلیحات هسته‌ای خود را متوقف می‌سازد.

“رودونگ سینمون”، روزنامه دولتی کره شمالی در تفسیر خود نوشت: آمریکا نباید پیش از اینکه جهان خلع سلاح شود، به خلع سلاح شبه جزیره کره بیندیشد. ممکن است گفت‌وگوهایی برای خلع سلاح بین کره شمالی و آمریکا وجود داشته باشد، اما هیچ گفت‌وگویی در مورد خلع سلاح اتمی نیست.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در جلسه استماع مجلس سنای آمریکا گفته بود، لیست شروط کره شمالی دستکم یک فتح باب است، اما افزود: این به طور آشکارا قابل پذیرش نیست و ما باید به پیش برویم.

رودونگ سینمون همچنین نوشت، صحبت آمریکا از مذاکره چیزی جز لفاظی نیست.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.