کره شمالی: برنامه هسته‌یی و موشکی‌مان را ادامه می دهیم

۱۹م اسفند ،

کره شمالی اعلام کرد که تحریم ‌های تازه سازمان ملل تنها برنامه‌های هسته‌یی و موشکی پیونگ یانگ را قوی‌تر خواهد کرد و وزارت امور خارجه نیز به طور تلویحی اعلام کرد که آزمایشات هسته‌یی بیشتری در راه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزارت امور خارجه کره‌شمالی در بیانیه‌ای که روز شنبه توسط خبرگزاری رسمی کره انتشار یافت اعلام کرد که پوینگ یانگ به زودی به دنیا نشان خواهد داد که نفوذ آمریکا روی شورای امنیت سازمان ملل موقعیت دائمی کره شمالی به عنوان یک قدرت هسته‌یی را تقویت کرده است.

به گزارش خبرگزارش آسوشیتدپرس حتی قبل از اینکه شورای امنیت در روز پنج‌شنبه تحریم های شدیدتری را علیه پیونگ یانگ به سبب آزمایش هسته‌یی ماه میلادی قبل‌اش اعمال کند، دولت کره شمالی اعلام کرده بود که در آینده آزمایشات هسته‌یی و موشکی بیشتری را انجام خواهد داد.

در بیانیه وزارت امور خارجه کره شمالی اعلام شد که تازهترین دور تحریم‌های سازمان ملل به جای اینکه بازدارنده هسته‌یی پیونگ یانگ را تضعیف کنند این توانایی را هزاران بار قدرتمندتر خواهند کرد.

وزارت امور خارجه کره شمالی با اشاره به مجموعه‌ای از تحریم‌ها که در هشت سال قبل توسط سازمان ملل طراحی شده اعلام کرد که این تحریم ها تنها سبب شدند که کره شمالی از نظر کمی و کیفی بازدارنده‌ هسته‌یی‌اش را تقویت کند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که کره شمالی به طور رسمی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را که خواستار پایان گرفتن برنامه‌ هسته‌یی تسلیحاتی‌اش شد رد کرد و نشان داد که به بی‌اعتنایی به خود نسبت به تحریم‌های بین‌المللی و دنبال کردن هدفش برای تبدیل شدن به یک کشور هسته‌یی تسلیحاتی تمام عیار ادامه خواهد داد.

شورای امنیت روز جمعه با اتفاق نظر جمعی تحریم‌هایی را علیه کره شمالی اعمال کرد که محدودیت‌های مالی علیه این کشور را تشدید کرده و جلوی تلاش‌هایش برای واردات کالاهای ممنوع را می‌گیرد.

این قطعنامه، پنجمین قطعنامه‌ای که از سال ۲۰۰۶ با هدف متوقف کردن برنامه‌های موشکی و هسته‌یی کره شمالی علیه این کشور تصویب شد با افزایش تنش‌های امنیتی در شبه جزیره کره همراه شده است.

در بیانیه وزارت خارجه کره شمالی آمده است : کره شمالی مثل قبل قویا قطعنامه تحریم‌ها را که محصول سیاست خصمانه آمریکا در قبال کره شمالی است محکوم و رد می‌کند.

آمریکا روز جمعه به کره شمالی اخطار داد که تکرار تهدیدهای اقدامات تحریک‌آمیز نفعی برای این کشور ندارد و پیونگ یانگ با این کار تنها انزوای بین‌المللی‌اش را بیشتر خواهد کرد.

چاک هیگل،‌وزیر دفاع آمریکا روز جمعه پیش از سفرش به افغانستان گفت: آمریکا و متحدانش آماده‌اند که با هرگونه تهدیدی در جهان برخورد کنند. ما از آنچه که اتفاق می‌افتد اطلاع داریم و دارای شرکایی در آن نقطه از جهان هستیم که برای ما مهمند.

کارشناسان معتقدند که کره شمالی هنوز از توسعه توانایی پرداخت سلاح هسته‌یی به آمریکا چندین سال فاصله دارند، ولی می‌گویند می‌تواند با استفاده از موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد خود، کره جنوبی یا ژاپن را هدف قرار دهند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.