کسب ترفیعات و مدارج نورانی مشخصه اصلی ماه مبارک رمضان است

فروردین ۱۴۰۳

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، ماه مبارک رمضان را یک فرصت طلایی و بی نظیر برای انسان دانست و گفت: ترفیعات و مدارج نورانی را می‌توان از این ماه مبارک به دست آورد.

به گزارش حوزه دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین “علی سعیدی” ضمن اشاره به سالروز رحلت حضرت خدیجه (س)، به بیان اهمیت ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: ساعات و لحظه‌های این ماه مبارک به سبب ویژگی‌هایی که دارد، فرصت گران‌قدر و استثنایی است که تمام لحظاتش را باید مغتنم شمرد، زیرا تنها فرصتی که انسان دارد دنیاست و به برکت ماه رمضان و توجه به آن، می‌تواند گام‌های بلندی برای تقرب به خدای سبحان و سعادت جاودان خود بردارد.

وی افزود: در قرآن، بیش از ۸۰ مورد واژه «خُلد» به کار رفته است؛ و به تعبیر زمخشری، حقیقت ثابتی که هیچ انقطاعی نداشته باشد را «خُلد» می‌گویند؛ لذا باید انسان برای ابدیت توشه بردارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه، عوالم پنجگانه‌ای که انسان طی می‌کند را برشمرد و اظهار کرد: «عالم ذر»، «جنین»، «دنیا»، «برزخ» و «قیامت» یا همان عالم ابدی ایستگاه‌هایی است که انسان طی می‌کند و آدمی هیچ وقت نمی‌میرد و اگر آگاه باشد و قدر فرصت‌ها را بداند چه بسا می‌تواند میلیاردها سال و بلکه تا ابد در ناز و نعمت قرار بگیرد.

سعیدی تصریح کرد: فقط در یک ایستگاه برای انسان فرصت و امکان کسب این امتیازات وجود دارد و آن همین ایستگاهی است که امروز آن فرصت بی بدیل و ارزشمند برای ما وجود دارد یعنی همین دنیا، که گفته‌اند «الدنیا مزرعه الآخره»؛ لذا تا در این دنیا هستیم فرصت داریم و در عالم برزخ فرصت یک ریال صدقه دادن، ۲ رکعت نماز و یا دیگر اعمال خیر، وجود ندارد و روز قیامت هم اینگونه است، دنیا محل کِشت و قیامت محل برداشت است.

وی با تشریح اینکه چگونه در زمانی محدود می‌توان برای بی نهایت زاد و توشه برداشت، یادآور شد: ماه مبارک رمضان یک فرصت طلایی و بی نظیر برای انسان است به گونه‌ای که اگر دائم شکر خدا کنیم نمی‌توانیم حق این ماه شریف را ادا کنیم، زیرا بسیار ترفیعات و مدارج نورانی را می‌توان از این ماه مبارک به دست آورد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با ذکر روایتی از حضرت علی بن موسی الرضا(ع) که فرموده است «من قرأ فی شهر رمضان آیه من کتاب الله کان کمن ختم القرآن فی غیره من الشهور» یعنی هر کس در ماه رمضان یک آیه از قرآن قرائت کند مثل آن است که یک ختم قرآن در دیگر ماه‌ها کرده است، فرصت‌های ارزشمند این ماه را برشمرد و از جمله به تلاوت قرآن اشاره کرد و اظهار داشت: در شب قدر قرائت یک آیه، ثواب ۳۰ هزار ختم قرآن دارد. در روایت است اگر به اندازه ۷۰ پیامبر عمر داشته باشید و به اندازه ۷۰ پیامبر عبادت کنید نمی‌توانید به اندازه لازم کسب اعمال داشته باشید.

سعیدی با ذکر روایاتی از معصومین (ع) پیرامون اهمیت «نماز»، فرصت‌های «عبادت»، «دعا» و «توبه» در این ماه، اهمیت شب قدر را یادآور شد و گفت: شب قدر برنامه سال و سرنوشت انسان تعیین می‌شود و اگر انسان شب قدر را درک کند برابر با یک عمر هشتاد و سه ساله آدمی یعنی هزار ماه است.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.