کسب رتبه نخست مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم شهرستان مراغه در کشور

مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور از نظر سرانه طرح‌های تحقیقاتی، رتبه اول کشوری را کسب کرد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، رئیس مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۴۵ طرح تحقیقاتی در قالب ۵۸۶ پروژه تحقیقاتی در حال انجام است، گفت: این مؤسسه از نظر سرانه طرح‌های تحقیقاتی در بین ۲۳ مؤسسه و مرکز تحقیقاتی وزارت جهاد کشاورزی در رتبه رتبه اول قرار دارد.

دکتر عبدالعلی غفاری همچنین از تولید یک‌هزار و ۷۴۰ تن بذر پرورشی ارقام جدید در این مؤسسه خبر داد و افزود: امسال در ایستگاه‌های تحقیقاتی این مؤسسه یک‌هزار و ۷۰۰ تن بذر پرورشی گندم و جو و ۴۰ تن بذر پرورشی نخود، علوفه و گلرنگ تولید و در اختیار کشاورزان پیشرو جهت ازدیاد بذر و تکثیر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مقاومت به سرما، خشکی و بیماری‌ها از ویژگی‌های ارقام معرفی شده از سوی این مؤسسه است، ادامه داد: تاکنون توسط این مؤسسه در ۲۰ سال گذشته ۳۲ رقم جدید محصول زراعی دیم معرفی و در اختیار کشاورزان قرار گرفته و ارقام معرفی شده این مؤسسه در مقایسه با ارقام بومی و محلی پنج تا ۲۰ درصد برتری عملکرد دارند.

رئیس مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور خاطرنشان کرد: طرح‌ها تحقیقاتی این مؤسسه در زمینه‌های غلات، حبوبات، دانه‌های روغنی، علوفه و مدیریت منابع در ۱۲ ایستگاه اصلی و فرعی استان‌های دیم‌خیز کشور اجرا می‌شود./

A-910626-05

کشاورزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.