کسب سهم ۵۷ درصدی بازار قطعات یدکی ، افزایش ۲۷ نمایندگی تازه

۲۰فروردین۱۳،

به گزارش ایکوپرس، در این ابلاغیه، کسب سودآوری بلندمدت از طریق رشد درآمد و مدیریت هزینه به عنوان یکی از اهداف کلان حوزه خدمات پس از فروش تعیین شده است. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، به منظور دستیابی به این هدف، در بخش رشد درآمد، کسب سهم ۵۷ درصدی بازار فروش قطعات یدکی در سال ۹۲ را برای شرکت ایساکو به عنوان متولی خدمات پس از فروش ایران خودرو تکلیف کرده است. شرکت ایساکو تا پایان  سال ۹۱، ۵۶ درصد از سهم بازار را در اختیار داشته است. همچنین برای رشد درآمد، حجم فروش خالص قطعات یدکی در سال ۹۲ هشت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است. این رقم در پایان سال ۹۱ به میزان هفت هزاروهفتاد ویک میلیارد ریال محقق شده است. دست‌یابی به سهم ۵۵ درصدی بازار خدمات در دوبخش گارانتی و وارانتی از دیگر اهداف تعیین شده درخصوص سودآوری بلندمدت و رشد درآمد شرکت ایساکو در سال ۹۲ است. شرکت ایساکو در پایان بهمن ماه سال قبل ۴۸٫۴ درصد از سهم بازار خدمات را در اختیار داشته است.

همچنین دست‌یابی به قیمت رقابتی در خدمات پس از فروش در بازارهای هدف از طریق مدیریت هزینه و همچنین دست یابی به کیفیت رقابتی در خدمات خودرو از طریق ارتقای رضایت از کیفیت خدمات پس از فروش به عنوان دیگر هدف کلان استراتژیک در حوزه خدمات پس از فروش ایران خودرو تعریف و تعیین شده است. در این راستا ارتقای رضایت از شاخص خدمات پس از فروش ایران خودرو به عدد ۷۷ درصد در سال ۹۲ پیش بینی شده است. رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش ایران خودرو در پایان سال قبل ۷۳٫۴ درصد بوده است همچنین دست‌یابی به رضایت ۸۰ درصدی در بخش خدمات پس از فروش سیار ایران خودرو در سال ۹۲ تعیین و هدف‌گذاری شده است. طبق برنامه های توسعه ای بخش خدمات پس از فروش، تعداد نمایندگی های مجاز خدمات پس از فروش ایران خودرو ۸۱۱ نمایندگی در سال ۹۲ هدف‌گذاری شده است. در همین بخش تعداد جایگاه های تعمیراتی نیز از چهار هزار و ۷۲۵ باب در سال ۹۱ به پنج هزار و ۹۲۳ باب در سال ۹۲ افزایش خواهد یافت. در ابلاغیه استراتژی های ایران خودرو در حوزه خدمات پس از فروش دست یابی به شاخص ۹۰ درصد موجودی قطعه یدکی اصلی در شبکه هدف‌گذاری شده است.

خاطرنشان می کند، حوزه خدمات پس از فروش خودروی سواری در گروه صنعتی ایران خودرو شامل شرکت های ایساکو، امداد خودرو و همگام خودرو بوده و شرکت ایساکو به عنوان متولی اصلی این حوزه محسوب می شود.

 


IKCOPress
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.